Mercedes-primeurs op Ecomobiel

Mercedes-Benz komt met drie primeurs naar Ecomobiel 2014 (7-8 oktober AHOY, Rotterdam). Zo is er het nationale debuut van de nieuwe B-Klasse Electric Drive met vier procent bijtelling bij zakelijke inzet. De nieuwe C 300 BlueTEC HYBRID met geavanceerde diesel-hybride technologie en is goed voor twintig procent bijtelling. Ook de S 500 plug-in Hybrid beleeft zijn nationale debuut in Rotterdam. Deze limousine valt in de veertienprocent-bijtellingcategorie.

De onlangs vernieuwde B-Klasse is vanaf november ook volledig elektrisch aangedreven. De B-Klasse Electric Drive beschikt over een (132 kW/180 pk) elektromotor die wordt gevoed door een lithium-ion batterij die in de wagenvloer is verwerkt. De elektromotor verbruikt gemiddeld 16,6 kWh/100 km – de actieradius komt daarmee op circa tweehonderd km. Omdat de B-Klasse Electric Drive lokaal emissievrij is, valt hij bij zakelijke inzet in de vierprocent-categorie van de fiscale bijtelling.

In de C 300 BlueTec Hybrid(leverbaar als Limousine en Estate) werkt een viercilinder dieselmotor (150 kW/204 pk) samen met een compacte elektromotor (20 kW/27 pk), die wordt gevoed door een naast de brandstoftank geplaatste lithium-ion batterij. Het hybridesysteem zet de energie die vrijkomt bij remmen/uitrollen om in elektriciteit, die naar de lithium-ion batterij wordt gevoerd. Het gemiddelde verbruikscijfer van 3,6 l/100 km (CO2: 94 g/km) is daarvan de perfecte illustratie. In ‘boost’modus werken de diesel- en de elektromotor samen met het oog op maximale prestaties. De C 300 BlueTec Hybrid-modellen vallen met hun verbruik- en emissiecijfers in de twintigprocent-categorie van de fiscale bijtelling. De levering start in november en de prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 50.395 inclusief BTW en BPM. In een later stadium volgt de C-Klasse met plug-in hybride-technologie.

De derde hybridevariant binnen de S-Klasse reeks, de S 500 plug-in Hybrid behoort tot de zuinigste auto’s in het topsegment. Dat komt op het conto van de ultramoderne plug-in hybride-technologie waarbij een V6 biturbo benzinemotor is gekoppeld aan een compacte elektromotor. De lithium-ion batterij die voor de voeding zorgt, kan extern worden geladen. De auto kan over een afstand van ruim dertig km volledig elektrisch (lokaal emissievrij) rijden. De efficiency van de aandrijflijn wordt nog eens versterkt door het voorspellende energiemanagementsysteem dat automatisch de optimale samenwerking tussen verbrandings- en elektromotor verzorgt. De aandrijflijn levert een gecombineerd vermogen van 325 kW/442 pk en een koppel van 650 Nm, goed voor een sprint van 0-100 km/h in 5,2 s. Het gemiddelde verbruik komt volgens fabrieksopgave op 2,8 l/km. De S 500 Plug-in Hybrid is er vanaf € 114.900 inclusief BTW.

Reacties

S500 2,8l/km? Lijkt mij wat fors

Geplaatst door: GHZ op
Mercedes-primeurs op Ecomobiel - Automobielmanagement.nl

Mercedes-primeurs op Ecomobiel

Mercedes-Benz komt met drie primeurs naar Ecomobiel 2014 (7-8 oktober AHOY, Rotterdam). Zo is er het nationale debuut van de nieuwe B-Klasse Electric Drive met vier procent bijtelling bij zakelijke inzet. De nieuwe C 300 BlueTEC HYBRID met geavanceerde diesel-hybride technologie en is goed voor twintig procent bijtelling. Ook de S 500 plug-in Hybrid beleeft zijn nationale debuut in Rotterdam. Deze limousine valt in de veertienprocent-bijtellingcategorie.

De onlangs vernieuwde B-Klasse is vanaf november ook volledig elektrisch aangedreven. De B-Klasse Electric Drive beschikt over een (132 kW/180 pk) elektromotor die wordt gevoed door een lithium-ion batterij die in de wagenvloer is verwerkt. De elektromotor verbruikt gemiddeld 16,6 kWh/100 km – de actieradius komt daarmee op circa tweehonderd km. Omdat de B-Klasse Electric Drive lokaal emissievrij is, valt hij bij zakelijke inzet in de vierprocent-categorie van de fiscale bijtelling.

In de C 300 BlueTec Hybrid(leverbaar als Limousine en Estate) werkt een viercilinder dieselmotor (150 kW/204 pk) samen met een compacte elektromotor (20 kW/27 pk), die wordt gevoed door een naast de brandstoftank geplaatste lithium-ion batterij. Het hybridesysteem zet de energie die vrijkomt bij remmen/uitrollen om in elektriciteit, die naar de lithium-ion batterij wordt gevoerd. Het gemiddelde verbruikscijfer van 3,6 l/100 km (CO2: 94 g/km) is daarvan de perfecte illustratie. In ‘boost’modus werken de diesel- en de elektromotor samen met het oog op maximale prestaties. De C 300 BlueTec Hybrid-modellen vallen met hun verbruik- en emissiecijfers in de twintigprocent-categorie van de fiscale bijtelling. De levering start in november en de prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 50.395 inclusief BTW en BPM. In een later stadium volgt de C-Klasse met plug-in hybride-technologie.

De derde hybridevariant binnen de S-Klasse reeks, de S 500 plug-in Hybrid behoort tot de zuinigste auto’s in het topsegment. Dat komt op het conto van de ultramoderne plug-in hybride-technologie waarbij een V6 biturbo benzinemotor is gekoppeld aan een compacte elektromotor. De lithium-ion batterij die voor de voeding zorgt, kan extern worden geladen. De auto kan over een afstand van ruim dertig km volledig elektrisch (lokaal emissievrij) rijden. De efficiency van de aandrijflijn wordt nog eens versterkt door het voorspellende energiemanagementsysteem dat automatisch de optimale samenwerking tussen verbrandings- en elektromotor verzorgt. De aandrijflijn levert een gecombineerd vermogen van 325 kW/442 pk en een koppel van 650 Nm, goed voor een sprint van 0-100 km/h in 5,2 s. Het gemiddelde verbruik komt volgens fabrieksopgave op 2,8 l/km. De S 500 Plug-in Hybrid is er vanaf € 114.900 inclusief BTW.

Reacties

S500 2,8l/km? Lijkt mij wat fors

Geplaatst door: GHZ op