Google heeft hulp nodig om auto te bouwen

‘’We hebben veel hulp nodig om een auto te bouwen. We zullen meer en meer en meer gaan samenwerken, daar kan je op rekenen. Maar ik kan er verder op dit moment niets naders over vertellen.”

Dat heeft Peter Kratcik, hoofd van het team dat bij Google een zelfrijdende auto ontwikkelt, gezegd tijdens de jaarlijkse conferentie van het vakblad Automotive News in Detroit. Kratcik wilde verder geen mededelingen doen over geruchten dat hij de laatste tijd met de Big Three autobouwers om de tafel heeft gezeten. Eerdere berichten dat Google al een samenwerkingsovereenkomst zou hebben met Ford zijn ook ongegrond gebleken.
Google weersprak op dezelfde dag rapporten dat haar zelfrijdende autootjes meer bij aanrijdingen betrokken zijn dan conventioneel bestuurde auto’s. Volgens die rapporten zouden de Google-auto’s 8,7 aanrijdingen per miljoen mijl (1,6 miljoen kilometer) hebben gehad terwijl dat voor het autoverkeer als geheel op 1,9 per miljoen mijl uitkomt. ‘’Dat is appels met peren vergelijken,” denkt Google. Volgens de techgigant worden de meeste ongelukken met bestuurde auto’s gewoon niet gemeld en zijn botsingen met autonoom rijdende voertuigen ook veel minder ernstig dan die met andere auto’s.  Als je die factoren meetelt, dan hebben autonome auto’s volgens Google juist een kwart minder botsingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Google heeft hulp nodig om auto te bouwen - Automobielmanagement.nl

Google heeft hulp nodig om auto te bouwen

‘’We hebben veel hulp nodig om een auto te bouwen. We zullen meer en meer en meer gaan samenwerken, daar kan je op rekenen. Maar ik kan er verder op dit moment niets naders over vertellen.”

Dat heeft Peter Kratcik, hoofd van het team dat bij Google een zelfrijdende auto ontwikkelt, gezegd tijdens de jaarlijkse conferentie van het vakblad Automotive News in Detroit. Kratcik wilde verder geen mededelingen doen over geruchten dat hij de laatste tijd met de Big Three autobouwers om de tafel heeft gezeten. Eerdere berichten dat Google al een samenwerkingsovereenkomst zou hebben met Ford zijn ook ongegrond gebleken.
Google weersprak op dezelfde dag rapporten dat haar zelfrijdende autootjes meer bij aanrijdingen betrokken zijn dan conventioneel bestuurde auto’s. Volgens die rapporten zouden de Google-auto’s 8,7 aanrijdingen per miljoen mijl (1,6 miljoen kilometer) hebben gehad terwijl dat voor het autoverkeer als geheel op 1,9 per miljoen mijl uitkomt. ‘’Dat is appels met peren vergelijken,” denkt Google. Volgens de techgigant worden de meeste ongelukken met bestuurde auto’s gewoon niet gemeld en zijn botsingen met autonoom rijdende voertuigen ook veel minder ernstig dan die met andere auto’s.  Als je die factoren meetelt, dan hebben autonome auto’s volgens Google juist een kwart minder botsingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding