Mogelijk herstartende Volvo’s: 59 duizend recalls

Volvo Car gaat 59 duizend auto’s terugroepen nadat sommige eigenaren hebben gemeld dat de motor afsloeg en weer startte tijdens het rijden. Volvo vraagt de betrokken eigenaren naar de dealer te gaan die gecorrigeerde software zal installeren. Het hele proces duurt een half uur.

"Een softwareprobleempje kan veroorzaken dat de motor in een seconde tijd opnieuw starten terwijl de auto rijdt", zegt woordvoerder Stefan Elfstrom in Automotive News Europe. "Wij hebben geen rapportages van ongelukken. " Elfstrom zei dat er nog geen informatie beschikbaar is over de preciese condities waaron der de herstart plaatsvindt." De recall betreft vijfcilinder dieselversies uit 2016 van Volvo’s uit de 60- en 70-series.  Volgens de woordvoerder bevindt  97 procent van de betrokken auto’s zich in Europa en 24 duizend van de auto’s bevindt zich in Zweden. Daarna volgt Groot-Brittannië (zeven duizend stuks) en Duitsland  met zes duizend stuks. In Nederland zijn het er maar tweehonderd. In China en de VS zijn geen auto’s die terug moeten worden geroepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mogelijk herstartende Volvo’s: 59 duizend recalls - Automobielmanagement.nl

Mogelijk herstartende Volvo’s: 59 duizend recalls

Volvo Car gaat 59 duizend auto’s terugroepen nadat sommige eigenaren hebben gemeld dat de motor afsloeg en weer startte tijdens het rijden. Volvo vraagt de betrokken eigenaren naar de dealer te gaan die gecorrigeerde software zal installeren. Het hele proces duurt een half uur.

"Een softwareprobleempje kan veroorzaken dat de motor in een seconde tijd opnieuw starten terwijl de auto rijdt", zegt woordvoerder Stefan Elfstrom in Automotive News Europe. "Wij hebben geen rapportages van ongelukken. " Elfstrom zei dat er nog geen informatie beschikbaar is over de preciese condities waaron der de herstart plaatsvindt." De recall betreft vijfcilinder dieselversies uit 2016 van Volvo’s uit de 60- en 70-series.  Volgens de woordvoerder bevindt  97 procent van de betrokken auto’s zich in Europa en 24 duizend van de auto’s bevindt zich in Zweden. Daarna volgt Groot-Brittannië (zeven duizend stuks) en Duitsland  met zes duizend stuks. In Nederland zijn het er maar tweehonderd. In China en de VS zijn geen auto’s die terug moeten worden geroepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding