Beveiligen ‘connected car’ duurt nog even

Hoewel autofabrikanten zich terdege bewust zijn van de risico´s van de ‘connected car’ op het gebied van privacy en veiligheid zal het toch nog wel twee tot drie jaar duren voordat er een afdoende oplossing voor die problemen beschikbaar is. Dat blijkt uit een onderzoek van International Data Corp in opdracht van beveiligingsbedrijf Veracode.

Weliswaar wordt er aan alle kanten gewerkt aan een betere beveiliging van auto’s die op steeds meer manieren met de buitenwereld communiceren maar voor dat werkelijk geregeld is zijn we een tijd verder. "Na het hacken van een Jeep Cherokee door een paar professionele computer hackers hebben de autofabrikanten en leveranciers wel beter door dat cybercrime een bedreiging vormt. Ze geven ook toe dat bij alles wat ze vandaag de dag bouwen dit soort veiligheid niet direct een rol speelt. De komende tijd komt dat echter wel meer op de voorgrond te staan, zeker omdat veel bezitters van zo’n auto zich er toch zorgen over blijken te maken," zegt Chief Technology Officer Chris Wysopal van Veracode. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Beveiligen ‘connected car’ duurt nog even - Automobielmanagement.nl

Beveiligen ‘connected car’ duurt nog even

Hoewel autofabrikanten zich terdege bewust zijn van de risico´s van de ‘connected car’ op het gebied van privacy en veiligheid zal het toch nog wel twee tot drie jaar duren voordat er een afdoende oplossing voor die problemen beschikbaar is. Dat blijkt uit een onderzoek van International Data Corp in opdracht van beveiligingsbedrijf Veracode.

Weliswaar wordt er aan alle kanten gewerkt aan een betere beveiliging van auto’s die op steeds meer manieren met de buitenwereld communiceren maar voor dat werkelijk geregeld is zijn we een tijd verder. "Na het hacken van een Jeep Cherokee door een paar professionele computer hackers hebben de autofabrikanten en leveranciers wel beter door dat cybercrime een bedreiging vormt. Ze geven ook toe dat bij alles wat ze vandaag de dag bouwen dit soort veiligheid niet direct een rol speelt. De komende tijd komt dat echter wel meer op de voorgrond te staan, zeker omdat veel bezitters van zo’n auto zich er toch zorgen over blijken te maken," zegt Chief Technology Officer Chris Wysopal van Veracode. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding