Bag-in-Box motorolie Mobil Den Hartog UN-goedgekeurd

De Bag-in-Box verpakking die door Mobil Den Hartog en Solidus is ontwikkeld voor autogarages heeft de belangrijke test van de UN doorstaan en daarmee officieel UN II en III goedgekeurd.

De Bag-in-Box is daarom geschikt om gevaarlijke stoffen (UN II) en stoffen met geringe gevaarlijke aard (UN III) te bevatten. De tests omvatten onder meer een drukopbouwtest, een valtest, een stapeltest en een test voor lekdichtheid. Vanuit deze tests kan de Bag-in-Box met daarin bijvoorbeeld motorolie worden gebruikt bij temperaturen tot 55 graden Celsius en kan de verpakking tot drie meter hoog worden gestapeld. Vervoer van UN II en UN III vloeistoffen in deze Bag-in-Box mag over land en over zee.
Solidus Solutions (voorheen Smurfit Kappa Solid Board Packaging) is in 2014 in een samenwerking gestart met Mobil Den Hartog en KwikFit en toen het innovatieve Bag-in-Box systeem ontwikkeld voor het gebruik van motorolie in servicegarages. Met het systeem krijgen garagisten een efficiënter olievoorraadbeheer bij een gunstigere milieuprestatie, aldus Solidus.  Het Bag-in-Box systeem bestaat uit een kunststof zak (20 L) met een tapkraan en daar omheen een recyclebare FSC-massiefkartonnen verpakking. De speciale constructie van de doos is ontwikkeld door Solidus en zorgt voor een olierestant in de zak van minder dan 0,5 procent. Nadat de olie is verbruikt, kunnen het karton en de plastic zak gescheiden worden afgevoerd. Het Bag-in-Box systeem wordt inmiddels  toegepast in bijna driehonderd autowerkplaatsen  in Nederland. Met de Bag-in-Box hoeft de garagist geen olie in bulkhoeveelheden meer op te slaan omdat het concept alle automerken en modellen met verschillende soorten olie in één rek afdekt. Het gebruik van kleinere plastic flacons met motorolie wordt daarmee vermeden en ook het voorraadbeheer wordt efficiënter, vindt Mobil Den Hartog.
Voor garagisten betekent het Bag-in-Box systeem betere service voor klanten en meer gebruiksgemak en tijdswinst voor de eigen monteurs. Mobil Den Hartog heeft ook de faciliteit voor het afvullen van het Bag-in-Box systeem met diverse vloeistoffen. Dit biedt garagisten ook flexibiliteit in opslag van motorolie in diverse verpakkingen. Zij zijn daarmee niet meer afhankelijk van flacons of bulkcontainers.

 

Bij Solidus Solutions fungeerde eerder als de Nederlandse, Belgische en Engelse solid board-activiteiten van de Smurfit Kappa Group. In april 2015, heeft de pan-Europese investeringsgroep Aurelius die massiefkartonactiviteiten van Kappa overgenomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Naar mijn idee valt motorolie niet onder de voorschriften van het ADR, of zie ik dat verkeerd. 🙂

Geplaatst door: Glenn de Winter op
Bag-in-Box motorolie Mobil Den Hartog UN-goedgekeurd - Automobielmanagement.nl

Bag-in-Box motorolie Mobil Den Hartog UN-goedgekeurd

De Bag-in-Box verpakking die door Mobil Den Hartog en Solidus is ontwikkeld voor autogarages heeft de belangrijke test van de UN doorstaan en daarmee officieel UN II en III goedgekeurd.

De Bag-in-Box is daarom geschikt om gevaarlijke stoffen (UN II) en stoffen met geringe gevaarlijke aard (UN III) te bevatten. De tests omvatten onder meer een drukopbouwtest, een valtest, een stapeltest en een test voor lekdichtheid. Vanuit deze tests kan de Bag-in-Box met daarin bijvoorbeeld motorolie worden gebruikt bij temperaturen tot 55 graden Celsius en kan de verpakking tot drie meter hoog worden gestapeld. Vervoer van UN II en UN III vloeistoffen in deze Bag-in-Box mag over land en over zee.
Solidus Solutions (voorheen Smurfit Kappa Solid Board Packaging) is in 2014 in een samenwerking gestart met Mobil Den Hartog en KwikFit en toen het innovatieve Bag-in-Box systeem ontwikkeld voor het gebruik van motorolie in servicegarages. Met het systeem krijgen garagisten een efficiënter olievoorraadbeheer bij een gunstigere milieuprestatie, aldus Solidus.  Het Bag-in-Box systeem bestaat uit een kunststof zak (20 L) met een tapkraan en daar omheen een recyclebare FSC-massiefkartonnen verpakking. De speciale constructie van de doos is ontwikkeld door Solidus en zorgt voor een olierestant in de zak van minder dan 0,5 procent. Nadat de olie is verbruikt, kunnen het karton en de plastic zak gescheiden worden afgevoerd. Het Bag-in-Box systeem wordt inmiddels  toegepast in bijna driehonderd autowerkplaatsen  in Nederland. Met de Bag-in-Box hoeft de garagist geen olie in bulkhoeveelheden meer op te slaan omdat het concept alle automerken en modellen met verschillende soorten olie in één rek afdekt. Het gebruik van kleinere plastic flacons met motorolie wordt daarmee vermeden en ook het voorraadbeheer wordt efficiënter, vindt Mobil Den Hartog.
Voor garagisten betekent het Bag-in-Box systeem betere service voor klanten en meer gebruiksgemak en tijdswinst voor de eigen monteurs. Mobil Den Hartog heeft ook de faciliteit voor het afvullen van het Bag-in-Box systeem met diverse vloeistoffen. Dit biedt garagisten ook flexibiliteit in opslag van motorolie in diverse verpakkingen. Zij zijn daarmee niet meer afhankelijk van flacons of bulkcontainers.

 

Bij Solidus Solutions fungeerde eerder als de Nederlandse, Belgische en Engelse solid board-activiteiten van de Smurfit Kappa Group. In april 2015, heeft de pan-Europese investeringsgroep Aurelius die massiefkartonactiviteiten van Kappa overgenomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Naar mijn idee valt motorolie niet onder de voorschriften van het ADR, of zie ik dat verkeerd. 🙂

Geplaatst door: Glenn de Winter op