Dyson: van stofzuigers naar elektrische auto’s

De Britse stofzuigerfabrikant Dyson wil een elektrische auto ontwikkelen en op de markt zetten. Dyson heeft dat zelf nog niet openbaar gemaakt maar de informatie staat verborgen in een dik rapport over de toekomst van de Britse infrastructuur.

Dyson

Dit meldt de Financial Times. Het rapport onthult dat Dyson, dat decennia geleden als eerste met een stofzuiger zonder zak kwam, subsidie heeft ontvangen voor de ontwikkeling van een batterij-elektrisch voertuig op haar hoofdvestiging in Malmesbury. Dyson zelf heeft wel onthuld weten dat het bezig is met de ontwikkeling van een nieuw soort batterijen en daar ook liefst een miljard pond ofwel vandaag de dag 1,25 miljard euro in gaat investeren.
Dyson kocht vorig jaar al het Amerikaanse Satki3. Dat is een start-up van de Universiteit van Michigan die zich bezig houdt met batterijtechnologie en dan met name van solide batterijen die veel meer energie bieden dan de lithium-ion batterijen die nu veelal in gebruik zijn. Dat is van essentieel belang voor elektrische auto’s omdat juist het bereik nog steeds één van de grootste bottlenecks is.  

Dyson: van stofzuigers naar elektrische auto’s - Automobielmanagement.nl

Dyson: van stofzuigers naar elektrische auto’s

De Britse stofzuigerfabrikant Dyson wil een elektrische auto ontwikkelen en op de markt zetten. Dyson heeft dat zelf nog niet openbaar gemaakt maar de informatie staat verborgen in een dik rapport over de toekomst van de Britse infrastructuur.

Dyson

Dit meldt de Financial Times. Het rapport onthult dat Dyson, dat decennia geleden als eerste met een stofzuiger zonder zak kwam, subsidie heeft ontvangen voor de ontwikkeling van een batterij-elektrisch voertuig op haar hoofdvestiging in Malmesbury. Dyson zelf heeft wel onthuld weten dat het bezig is met de ontwikkeling van een nieuw soort batterijen en daar ook liefst een miljard pond ofwel vandaag de dag 1,25 miljard euro in gaat investeren.
Dyson kocht vorig jaar al het Amerikaanse Satki3. Dat is een start-up van de Universiteit van Michigan die zich bezig houdt met batterijtechnologie en dan met name van solide batterijen die veel meer energie bieden dan de lithium-ion batterijen die nu veelal in gebruik zijn. Dat is van essentieel belang voor elektrische auto’s omdat juist het bereik nog steeds één van de grootste bottlenecks is.