Google lobbyt met Ford, Volvo en Uber voor autonoom rijden

Google, Ford, Volvo, Uber en zijn concurrent Lyft hebben in de Verenigde Staten een gezamenlijke lobbygroep voor autonoom rijden gevormd namelijk de Self-Driving Coalition for Safer Streets.

strickland NHTSA

De groep wil samenwerken met de wetgevers, andere regelgevers en het publiek teneinde te kunnen profiteren van de voordelen voor de veiligheid en de gemeenschap in het algemeen die autonoom rijden kan bieden, aldus een verklaring. Volgens het vijftal moeten er voor een goede ontwikkeling van deze innovatie duidelijke normen en eisen op nationaal niveau komen. ”We willen met de wetgever samenwerken om de beste oplossingen te vinden”, zegt David Strickland, een vroegere manager bij de verkeersveiligheidsdienst NHTSA die nu als woordvoerder voor de associatie optreedt.

De regering Obama heeft eerder dit jaar laten weten vier miljard dollar uit te zullen trekken voor het aanpassen van de infrastructuur, maar dat bedrag geldt wel voor een periode van tien jaar. Het grootste probleem voor de auto-industrie in de VS is dat de regels tot nu toe door elke staat afzonderlijk worden bepaald. Maar ook daar wil de president op federaal niveau wat aan proberen te doen.

Google lobbyt met Ford, Volvo en Uber voor autonoom rijden - Automobielmanagement.nl

Google lobbyt met Ford, Volvo en Uber voor autonoom rijden

Google, Ford, Volvo, Uber en zijn concurrent Lyft hebben in de Verenigde Staten een gezamenlijke lobbygroep voor autonoom rijden gevormd namelijk de Self-Driving Coalition for Safer Streets.

strickland NHTSA

De groep wil samenwerken met de wetgevers, andere regelgevers en het publiek teneinde te kunnen profiteren van de voordelen voor de veiligheid en de gemeenschap in het algemeen die autonoom rijden kan bieden, aldus een verklaring. Volgens het vijftal moeten er voor een goede ontwikkeling van deze innovatie duidelijke normen en eisen op nationaal niveau komen. ”We willen met de wetgever samenwerken om de beste oplossingen te vinden”, zegt David Strickland, een vroegere manager bij de verkeersveiligheidsdienst NHTSA die nu als woordvoerder voor de associatie optreedt.

De regering Obama heeft eerder dit jaar laten weten vier miljard dollar uit te zullen trekken voor het aanpassen van de infrastructuur, maar dat bedrag geldt wel voor een periode van tien jaar. Het grootste probleem voor de auto-industrie in de VS is dat de regels tot nu toe door elke staat afzonderlijk worden bepaald. Maar ook daar wil de president op federaal niveau wat aan proberen te doen.