Dieselmotoren dubbel zo duur

Volgens de baas van de afdeling motorontwikkeling van Toyota zouden dieselmotoren binnenkort wel eens dubbel zo duur kunnen worden als hybride aandrijflijnen als gevolg van de toekomstige uitstootnormen.

Dieselmotoren dubbel zo duur

Momenteel zijn dieselmotoren weliswaar duurder dan hun benzinecollega’s, maar goedkoper dan hybride aandrijflijnen. Volgens Koei Saga, hoofd motorontwikkeling bij Toyota, zullen dieselmotoren steeds meer complexe en dus duurdere uitlaatgas nabehandelingstechnieken nodig hebben. Als gevolg daarvan zullen zij duurder worden dan hybride aandrijflijnen. "Ik denk dat diesels in de toekomst zelfs dubbel zoveel zullen kosten als hybride technologie".

Niet volledig afgeschreven 

Uiteraard verrassen dit soort uitspraken niet echt wanneer ze van Toyota komen; dit merk stoelt zijn strategie steeds meer op hybride-modellen. Saga geeft echter toe dat dieselmotoren nog niet compleet afgeschreven kunnen worden. Voor vrachtwagens, bussen, schepen houden ze hun waarde, evenals voor bepaalde markten zoals groeilanden.

Bron: Autointernationaal 

Dieselmotoren dubbel zo duur - Automobielmanagement.nl

Dieselmotoren dubbel zo duur

Volgens de baas van de afdeling motorontwikkeling van Toyota zouden dieselmotoren binnenkort wel eens dubbel zo duur kunnen worden als hybride aandrijflijnen als gevolg van de toekomstige uitstootnormen.

Dieselmotoren dubbel zo duur

Momenteel zijn dieselmotoren weliswaar duurder dan hun benzinecollega’s, maar goedkoper dan hybride aandrijflijnen. Volgens Koei Saga, hoofd motorontwikkeling bij Toyota, zullen dieselmotoren steeds meer complexe en dus duurdere uitlaatgas nabehandelingstechnieken nodig hebben. Als gevolg daarvan zullen zij duurder worden dan hybride aandrijflijnen. "Ik denk dat diesels in de toekomst zelfs dubbel zoveel zullen kosten als hybride technologie".

Niet volledig afgeschreven 

Uiteraard verrassen dit soort uitspraken niet echt wanneer ze van Toyota komen; dit merk stoelt zijn strategie steeds meer op hybride-modellen. Saga geeft echter toe dat dieselmotoren nog niet compleet afgeschreven kunnen worden. Voor vrachtwagens, bussen, schepen houden ze hun waarde, evenals voor bepaalde markten zoals groeilanden.

Bron: Autointernationaal