Samenwerking autofabrikanten zorgt voor 400 extra snelladers in 2017

BMW, Mercedes, Ford en Volkswagen slaan de handen ineen om het Europese netwerk van snelladers substantieel uit te breiden.

Samenwerking autofabrikanten zorgt voor 400 extra snelladers in 2017

In 2017 start de aanleg van ten minste 400 nieuwe snelladers langs Europese snelwegen.
Automerken hebben baat bij een uitgebreide, goed georganiseerde laadinfrastructuur. Door mee te investeren in de uitbreiding van het Europese snellaadnetwerk, willen de automerken elektrisch rijden versneld aantrekkelijker maken. Medio 2020 zouden zelfs al duizend laadpalen in gebruik moeten zijn.
Behalve het forse aantal laadstations, gaat het ook om laadsystemen met een vermogen van maar liefst 350 kW, ofwel ruim zeven keer zoveel als het krachtigste snellaadsysteem van dit moment. Hiermee moet de laadtijd van de EV drastisch worden verlaagd, waarmee lange laadtijden definitief verleden tijd zijn en het steeds interessanter wordt om verre reizen naar het buitenland te maken.

Het is niet bekend hoeveel BMW Group, Daimler, Ford en Volkswagen Group samen investeren. Wel geven de merken een duidelijk signaal af: er wordt de komende jaren volop ingezet op (semi-)elektrische mobiliteit.

Bron: ZERauto 

Samenwerking autofabrikanten zorgt voor 400 extra snelladers in 2017 - Automobielmanagement.nl

Samenwerking autofabrikanten zorgt voor 400 extra snelladers in 2017

BMW, Mercedes, Ford en Volkswagen slaan de handen ineen om het Europese netwerk van snelladers substantieel uit te breiden.

Samenwerking autofabrikanten zorgt voor 400 extra snelladers in 2017

In 2017 start de aanleg van ten minste 400 nieuwe snelladers langs Europese snelwegen.
Automerken hebben baat bij een uitgebreide, goed georganiseerde laadinfrastructuur. Door mee te investeren in de uitbreiding van het Europese snellaadnetwerk, willen de automerken elektrisch rijden versneld aantrekkelijker maken. Medio 2020 zouden zelfs al duizend laadpalen in gebruik moeten zijn.
Behalve het forse aantal laadstations, gaat het ook om laadsystemen met een vermogen van maar liefst 350 kW, ofwel ruim zeven keer zoveel als het krachtigste snellaadsysteem van dit moment. Hiermee moet de laadtijd van de EV drastisch worden verlaagd, waarmee lange laadtijden definitief verleden tijd zijn en het steeds interessanter wordt om verre reizen naar het buitenland te maken.

Het is niet bekend hoeveel BMW Group, Daimler, Ford en Volkswagen Group samen investeren. Wel geven de merken een duidelijk signaal af: er wordt de komende jaren volop ingezet op (semi-)elektrische mobiliteit.

Bron: ZERauto