Bij één laadpost in Barstow, Californië, vormde zich vlak voor de Kerstdagen een rij van enkele tientallen auto’s. Voor de meeste duurde het twee uur voordat ze ook maar konden aankoppelen. Bij een andere locatie meldde een ontevreden klant dat hij al 35 minuten in de rij stond en dat er inmiddels al zes Tesla’s achter hem waren aangeschoven.

De problemen hebben te maken met vakantiegangers die hun auto vaker moeten opladen dan voor het normale alledaagse forensenritje. Daarbij komt nog dat een toenemend aantal Tesla-rijders hun auto gewoon een tijd aan de laadpaal laat staan en wat anders gaat doen. Tesla probeert dat in de kiem te smoren met een boete maar dat schijnt weinig te helpen. "Er zit niet één bestuurder van de auto’s aan de laadpalen hier in zijn wagen," meldde een Tesla-rijder in Burbank, Californië, op Twitter.

De wachttijden en klachten kunnen Tesla nieuwe hoofdpijn bezorgen. Laadstations vergen veel hogere investeringen dan een gewoon benzinestation, en dat net op een moment dat Tesla al miljarden moet steken in het opvoeren van de productie en ook nog eens kapitalen kwijt is aan het net overgenomen Solar City.