Duitsers en Fransen zien niet veel in autonoom rijden

Duitsers en Fransen zijn en blijven autogekken. In beide landen blijft het bezit van een eigen auto vooraan staan, waarbij zowel Duitsers als Fransen wel willen dat die auto schoner en zuiniger in het brandstofverbruik wordt.

Duitsers en Fransen zien niet veel in autonoom rijden

Van autonoom rijden of autodelen moeten de bewoners van beide Rijn-landen niet veel hebben en ook aan snufjes als connectiviteit hechten ze weinig waarde.

Dat blijkt uit een onderzoek van de internationale denktank Montaigne. Het bureau, dat ook naar Californië keek, concludeert dat de grote autofabrikanten hun prioriteiten mogelijk niet helemaal goed op een rijtje hebben. Want voor Duitsers en Fransen staan de milieuprestaties op de eerste plaats. "Dat milieu komt voor allerlei technische smicksmack," zegt directeur Henri de Castries van Montaigne, die vroeger baas was van verzekeraar Axa. Zijn onderzoek laat zien dat niet meer dan 15 procent van de Duitsers en 25 procent van de Fransen mogelijk wel iets zien in autonoom rijdende auto’s maar dat de overgrote meerderheid daar weinig tot geen interesse voor heeft. De aan het internet verbonden auto – connectivity dus – telt helemaal niet mee want dat noemt slechts 2,5 procent van de Fransen en nog niet eens twee procent van de Duitsers.

Duitsers en Fransen zien niet veel in autonoom rijden - Automobielmanagement.nl

Duitsers en Fransen zien niet veel in autonoom rijden

Duitsers en Fransen zijn en blijven autogekken. In beide landen blijft het bezit van een eigen auto vooraan staan, waarbij zowel Duitsers als Fransen wel willen dat die auto schoner en zuiniger in het brandstofverbruik wordt.

Duitsers en Fransen zien niet veel in autonoom rijden

Van autonoom rijden of autodelen moeten de bewoners van beide Rijn-landen niet veel hebben en ook aan snufjes als connectiviteit hechten ze weinig waarde.

Dat blijkt uit een onderzoek van de internationale denktank Montaigne. Het bureau, dat ook naar Californië keek, concludeert dat de grote autofabrikanten hun prioriteiten mogelijk niet helemaal goed op een rijtje hebben. Want voor Duitsers en Fransen staan de milieuprestaties op de eerste plaats. "Dat milieu komt voor allerlei technische smicksmack," zegt directeur Henri de Castries van Montaigne, die vroeger baas was van verzekeraar Axa. Zijn onderzoek laat zien dat niet meer dan 15 procent van de Duitsers en 25 procent van de Fransen mogelijk wel iets zien in autonoom rijdende auto’s maar dat de overgrote meerderheid daar weinig tot geen interesse voor heeft. De aan het internet verbonden auto – connectivity dus – telt helemaal niet mee want dat noemt slechts 2,5 procent van de Fransen en nog niet eens twee procent van de Duitsers.