De carbonwielen zijn niet alleen lichter, maar ook 20% sterker dan de standaard wielen van de 911 Turbo S Exclusive Series. Ze verminderen het onafgeveerde gewicht en daardoor volgen de banden het wegoppervlak nauwkeuriger en worden lengte- en dwarskrachten beter geabsorbeerd. Lagere roterende massa’s zorgen bovendien voor een nog spontaner acceleratie- en remgedrag.

200 individuele componenten
Het volledig van CRFP (carbon fibre reinforced polymer) gemaakte wiel bestaat uit twee hoofdonderdelen. Het centrale deel wordt van carbonvezelmatten gemaakt. Daarbij worden meer dan 200 individuele componenten op maat gesneden en samengevoegd. Het velgbed komt tot stand door het vlechten van carbonvezels. Dat gebeurt in de grootste carbonvezel-vlechtmachine ter wereld. Deze heeft een diameter van circa 9 meter.

18 kilometer carbonvezel
Aansluitend wordt het centrale deel in het velgbed ingevlochten. Het op die manier samengestelde wiel wordt vervolgens met hars geïmpregneerd en onder hoge druk en bij hoge temperaturen gehard. Daarna volgt een lang afkoelingsproces. Ten slotte wordt de centrale wielmoer ingevoegd en krijgt het wiel een beschermende transparante lakafwerking.
In het nieuwe carbonwiel is in totaal 18 kilometer carbonvezel verwerkt. Dit komt overeen met acht vierkante meter carbonvezelmat.