Renault/Nissan en Dongfeng richten voor de samenwerking een joint-venture op, eGT New Energy Automotive. De Chinese partner krijgt daarin 50 procent, Renault en Nissan ieder 25 procent.

‘eGT New Energy Automotive gaat, gesteund door de belangrijkste competenties van elk van de partners, concurrerende elektrische auto’s bouwen voor de Chinese markt. Het kan daarmee een bijdrage leveren aan de zero-emissie mobiliteit, iets wat zowel bij Renault/Nissan als bij Dongfeng hoog op de agenda staat.’

eGT spreekt daarbij over auto’s met ‘intelligent interconnectivity’ die beantwoorden aan de verwachtingen van de Chinese klant. Die auto’s worden gebouwd bij een fabriek van Dongfeng in Shiyan die een capaciteit heeft van 120.000 voertuigen per jaar.

Renault zelf heeft sinds 2016 al een gezamenlijke fabriek met Dongfeng in Wuhan. De Franse autobouwer hoopt de verkopen in China in eerste instantie te verdubbelen tot rond de 70.000 auto’s per jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding