Renault/Nissan met Dongfeng in Chinese EV’s

Renault en alliantiepartner Nissan gaan elektrische auto’s ontwikkelen en bouwen voor de Chinese markt. Ze doen dat samen met Dongfeng, dat daarnaast ook een flink belang heeft in Renaults grote Franse concurrent Peugeot.

Renault/Nissan met Dongfeng in Chinese EV's

Renault/Nissan en Dongfeng richten voor de samenwerking een joint-venture op, eGT New Energy Automotive. De Chinese partner krijgt daarin 50 procent, Renault en Nissan ieder 25 procent.

‘eGT New Energy Automotive gaat, gesteund door de belangrijkste competenties van elk van de partners, concurrerende elektrische auto’s bouwen voor de Chinese markt. Het kan daarmee een bijdrage leveren aan de zero-emissie mobiliteit, iets wat zowel bij Renault/Nissan als bij Dongfeng hoog op de agenda staat.’

eGT spreekt daarbij over auto’s met ‘intelligent interconnectivity’ die beantwoorden aan de verwachtingen van de Chinese klant. Die auto’s worden gebouwd bij een fabriek van Dongfeng in Shiyan die een capaciteit heeft van 120.000 voertuigen per jaar.

Renault zelf heeft sinds 2016 al een gezamenlijke fabriek met Dongfeng in Wuhan. De Franse autobouwer hoopt de verkopen in China in eerste instantie te verdubbelen tot rond de 70.000 auto’s per jaar.

Renault/Nissan met Dongfeng in Chinese EV’s - Automobielmanagement.nl

Renault/Nissan met Dongfeng in Chinese EV’s

Renault en alliantiepartner Nissan gaan elektrische auto’s ontwikkelen en bouwen voor de Chinese markt. Ze doen dat samen met Dongfeng, dat daarnaast ook een flink belang heeft in Renaults grote Franse concurrent Peugeot.

Renault/Nissan met Dongfeng in Chinese EV's

Renault/Nissan en Dongfeng richten voor de samenwerking een joint-venture op, eGT New Energy Automotive. De Chinese partner krijgt daarin 50 procent, Renault en Nissan ieder 25 procent.

‘eGT New Energy Automotive gaat, gesteund door de belangrijkste competenties van elk van de partners, concurrerende elektrische auto’s bouwen voor de Chinese markt. Het kan daarmee een bijdrage leveren aan de zero-emissie mobiliteit, iets wat zowel bij Renault/Nissan als bij Dongfeng hoog op de agenda staat.’

eGT spreekt daarbij over auto’s met ‘intelligent interconnectivity’ die beantwoorden aan de verwachtingen van de Chinese klant. Die auto’s worden gebouwd bij een fabriek van Dongfeng in Shiyan die een capaciteit heeft van 120.000 voertuigen per jaar.

Renault zelf heeft sinds 2016 al een gezamenlijke fabriek met Dongfeng in Wuhan. De Franse autobouwer hoopt de verkopen in China in eerste instantie te verdubbelen tot rond de 70.000 auto’s per jaar.