Renault brengt connectiviteit onder in nieuw merk

Renault heeft de diensten op het gebied van connectiviteit en nieuwe mobiliteit ondergebracht in een nieuw merk, Easy Connect.

Renault brengt connectiviteit onder in nieuw merk

De ‘connected services’ zijn niet alleen beschikbaar voor mensen die een nieuwe auto kopen waar de benodigde voorzieningen in geïnstalleerd zijn. Renault biedt vanaf komend voorjaar ook een My Renault Connected box voor bezitters van een oudere auto. 

Aftersales markt

Benoît Joly, directeur verkoop en marketing van connected auto’s bij Renault: "De connectiviteit van auto’s levert niet persé direct nieuwe business op maar kan wat al bestaat vereenvoudigen. We moeten een technologie bieden die het leven van de mensen makkelijker maakt met de mogelijkheid om op een groot scherm toegang te krijgen tot hun mobiele omgeving met Android Auto en Apple CarPlay." Renault kiest, in tegenstelling voor veel collega’s nadrukkelijk voor dergelijke bestaande standaarden ‘omdat onze klanten daar gebruik van maken.’ Joly voegt daar voor de duidelijkheid aan toe: "Google mag dan misschien wel de lijnen met de klant in handen houden maar het zal ons niet de aftersales markt voor auto’s uit handen nemen.

Renault brengt connectiviteit onder in nieuw merk - Automobielmanagement.nl

Renault brengt connectiviteit onder in nieuw merk

Renault heeft de diensten op het gebied van connectiviteit en nieuwe mobiliteit ondergebracht in een nieuw merk, Easy Connect.

Renault brengt connectiviteit onder in nieuw merk

De ‘connected services’ zijn niet alleen beschikbaar voor mensen die een nieuwe auto kopen waar de benodigde voorzieningen in geïnstalleerd zijn. Renault biedt vanaf komend voorjaar ook een My Renault Connected box voor bezitters van een oudere auto. 

Aftersales markt

Benoît Joly, directeur verkoop en marketing van connected auto’s bij Renault: "De connectiviteit van auto’s levert niet persé direct nieuwe business op maar kan wat al bestaat vereenvoudigen. We moeten een technologie bieden die het leven van de mensen makkelijker maakt met de mogelijkheid om op een groot scherm toegang te krijgen tot hun mobiele omgeving met Android Auto en Apple CarPlay." Renault kiest, in tegenstelling voor veel collega’s nadrukkelijk voor dergelijke bestaande standaarden ‘omdat onze klanten daar gebruik van maken.’ Joly voegt daar voor de duidelijkheid aan toe: "Google mag dan misschien wel de lijnen met de klant in handen houden maar het zal ons niet de aftersales markt voor auto’s uit handen nemen.