Volkswagen gaat holistisch

Volkswagen wil ‘de meest klantgerichte mobiliteitsaanbieder’ worden en richt hiertoe een nieuw bedrijfsonderdeel op met de cryptische afkorting HUX. Hierbinnen moeten de verschillende bedrijfstakken zoals techniek, design, productie en verkoop beter gaan samenwerken.

De leiding van het ‘Holistic User Experience‘ komt in handen van de Duitser Matthias Erb. Het wordt zijn taak om de ‘soepele integratie van de auto in de digitale wereld’ zeker te stellen.

In de praktijk moet HUX ervoor zorgen dat de uitdijende digitale functionaliteit van moderne voertuigen eenvoudig te bedienen blijft, maar ook dat er eenheid ontstaat in de manier waarop Volkswagen zich op verschillende momenten aan zijn klanten presenteert terwijl het digitale ecosysteem verder groeit. Onder deze ‘touch points’ verstaat Volkswagen de auto zelf en dienstverlening rondom de auto maar ook apps en websites.

Het HUX-team gaat zich eerst toeleggen op de I.D. modelreeks, de nieuwe generatie van elektrische voertuigen van Volkswagen die op het modulaire MEB-platform gebouwd gaat worden. Daarna zal men zich ook richten op het totale modellenaanbod.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen gaat holistisch - Automobielmanagement.nl

Volkswagen gaat holistisch

Volkswagen wil ‘de meest klantgerichte mobiliteitsaanbieder’ worden en richt hiertoe een nieuw bedrijfsonderdeel op met de cryptische afkorting HUX. Hierbinnen moeten de verschillende bedrijfstakken zoals techniek, design, productie en verkoop beter gaan samenwerken.

De leiding van het ‘Holistic User Experience‘ komt in handen van de Duitser Matthias Erb. Het wordt zijn taak om de ‘soepele integratie van de auto in de digitale wereld’ zeker te stellen.

In de praktijk moet HUX ervoor zorgen dat de uitdijende digitale functionaliteit van moderne voertuigen eenvoudig te bedienen blijft, maar ook dat er eenheid ontstaat in de manier waarop Volkswagen zich op verschillende momenten aan zijn klanten presenteert terwijl het digitale ecosysteem verder groeit. Onder deze ‘touch points’ verstaat Volkswagen de auto zelf en dienstverlening rondom de auto maar ook apps en websites.

Het HUX-team gaat zich eerst toeleggen op de I.D. modelreeks, de nieuwe generatie van elektrische voertuigen van Volkswagen die op het modulaire MEB-platform gebouwd gaat worden. Daarna zal men zich ook richten op het totale modellenaanbod.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding