Japanse auto-industrie slaat de handen ineen

Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Isuzu, Suzuki, Daihatsu en Subaru doen allemaal mee aan een nieuwe Japanse organisatie voor onderzoek naar aandrijftechniek. Met die haast nooit vertoonde eendracht willen de Japanners de wereldwijde race naar elektrificering van auto’s bij kunnen houden en zich de concurrentie van China en Duitsland van het lijf houden.

De in totaal elf partners hebben zich verenigd in de Transmission Research Association for Mobility Innovation of TRAMI. Die onderzoeksinstelling gaat zich, met tien specialisten van elk van de deelnemers, specifiek richten op de meest effectieve manier van vermogensoverbrenging. "Verbeteren van de transmissie kan leiden tot een betere brandstofefficiëntie," aldus een verklaring.

TRAMI is het tweede voorbeeld van industriebrede samenwerking in de Japanse autowereld. Eerder sloegen negen bedrijven de handen ineen voor onderzoek naar interne verbrandingsmotoren. "Samen kunnen we de technologie verbeteren en dat stelt ons op onze beurt in staat om te focussen op onze eigen productontwikkeling," zegt senior engineer Toshiaki Maeda van Honda die hoofd van TRAMI wordt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Japanse auto-industrie slaat de handen ineen - Automobielmanagement.nl

Japanse auto-industrie slaat de handen ineen

Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Isuzu, Suzuki, Daihatsu en Subaru doen allemaal mee aan een nieuwe Japanse organisatie voor onderzoek naar aandrijftechniek. Met die haast nooit vertoonde eendracht willen de Japanners de wereldwijde race naar elektrificering van auto’s bij kunnen houden en zich de concurrentie van China en Duitsland van het lijf houden.

De in totaal elf partners hebben zich verenigd in de Transmission Research Association for Mobility Innovation of TRAMI. Die onderzoeksinstelling gaat zich, met tien specialisten van elk van de deelnemers, specifiek richten op de meest effectieve manier van vermogensoverbrenging. "Verbeteren van de transmissie kan leiden tot een betere brandstofefficiëntie," aldus een verklaring.

TRAMI is het tweede voorbeeld van industriebrede samenwerking in de Japanse autowereld. Eerder sloegen negen bedrijven de handen ineen voor onderzoek naar interne verbrandingsmotoren. "Samen kunnen we de technologie verbeteren en dat stelt ons op onze beurt in staat om te focussen op onze eigen productontwikkeling," zegt senior engineer Toshiaki Maeda van Honda die hoofd van TRAMI wordt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding