Volkswagen zet vaart achter digitale transformatie

Transform 2025+ staat voor het grootste transformeringsproces in de historie van Volkswagen. Een van de onderdelen van het programma is Volkswagen We. In de visie van de Duitse fabrikant worden auto’s namelijk steeds meer digitale ‘devices’ op wielen, waarbij klanten onderdeel worden van een ecosysteem.

In het geval van VW heeft dit ecosysteem de naam Volkswagen We. "Daarmee zijn consumenten in staat de Volkswagen-beleving te combineren met hun digitale leefwereld. We moedigen externe partijen daarbij aan om met hun eigen toepassingen bij te dragen aan een sterke community", meldt het bedrijf in een verklaring.

Vanaf 2020 wordt het complete modelprogramma van Volkswagen connected. Dat betekent dat jaarlijks 5 miljoen nieuwe voertuigen onderdeel worden van het Internet of Things. Volkswagen streeft naar een ecosysteem, zo zegt het bedrijf, dat zo open en toegankelijk mogelijk is. Dat systeem maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat Volkswagen gedurende de complete levenscyclus van het voertuig in contact blijft met de berijder.

Voor 2025 heeft het merk zich met Transform 2025+ ten doel gesteld ‘om een toonaangevende rol in de nieuwe auto-industrie te spelen, innovatieve mobiliteitsoplossingen op te zetten en marktleider op het gebied van e-mobility te worden.’ Volkswagen investeert circa 3,5 miljard euro in het digitaliseringsoffensief.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen zet vaart achter digitale transformatie - Automobielmanagement.nl

Volkswagen zet vaart achter digitale transformatie

Transform 2025+ staat voor het grootste transformeringsproces in de historie van Volkswagen. Een van de onderdelen van het programma is Volkswagen We. In de visie van de Duitse fabrikant worden auto’s namelijk steeds meer digitale ‘devices’ op wielen, waarbij klanten onderdeel worden van een ecosysteem.

In het geval van VW heeft dit ecosysteem de naam Volkswagen We. "Daarmee zijn consumenten in staat de Volkswagen-beleving te combineren met hun digitale leefwereld. We moedigen externe partijen daarbij aan om met hun eigen toepassingen bij te dragen aan een sterke community", meldt het bedrijf in een verklaring.

Vanaf 2020 wordt het complete modelprogramma van Volkswagen connected. Dat betekent dat jaarlijks 5 miljoen nieuwe voertuigen onderdeel worden van het Internet of Things. Volkswagen streeft naar een ecosysteem, zo zegt het bedrijf, dat zo open en toegankelijk mogelijk is. Dat systeem maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat Volkswagen gedurende de complete levenscyclus van het voertuig in contact blijft met de berijder.

Voor 2025 heeft het merk zich met Transform 2025+ ten doel gesteld ‘om een toonaangevende rol in de nieuwe auto-industrie te spelen, innovatieve mobiliteitsoplossingen op te zetten en marktleider op het gebied van e-mobility te worden.’ Volkswagen investeert circa 3,5 miljard euro in het digitaliseringsoffensief.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding