Het bedrijf lijkt nu hetzelfde te doen met twee Britse dochters, de Electric London Taxi Company en Lotus. Daarnaast is Geely ook hard bezig met de uitbouw van andere mobiliteitsdiensten zoals autodelen. Daarbij werkt het in China nauw samen met Daimler waar Geely’s eigenaar en bestuursvoorzitter Li Shufu begin dit jaar op sluikse wijze een belang van bijna tien procent wist te verwerven.

Maar de charismatische Li lijkt ook ‘outside the box’ te denken. Hij heeft vorige maand een samenwerking aangekondigd met China Aerospace Science and Industry dat ruimtevaartuigen, satellieten en raketten bouwt. De partners willen samen treinen ontwikkelen die met magnetische technologie met een snelheid van zo’n duizend kilometer per uur door bijna-vacuüm buizen worden gezogen. 

Daarnaast denkt Li met zijn nieuwe partner ook satellieten de ruimte in te sturen, ideeën die erg lijken op die van collega Elon Musk van Tesla. Al die activiteiten zijn bepaald geen luchtfietserij want Geely kocht eerder het Amerikaanse Terrafugia dat binnenkort haar eerst vliegende auto hoopt te ‘lanceren’.