London Taxi zet elektrische bestelwagen op laag pitje

LEVC, de bouwer van de Londense taxi, heeft haar plannen voor een kleine plug-in bestelwagen in de ijskast gezet. Het dochterbedrijf van Geely vreest dat er bij elektrische bestelwagens te veel concurrentie is en dat ook veel markten er niet meer al te goed bij liggen.

London Taxi zet elektrische bestelwagen op laag pitje

LEVC, het vroegere Manganese Bronze, wilde over een jaar of drie rond de 5.000 van die bestelauto’s bouwen in haar fabriek in Coventry waar ook de taxi’s vandaan komen. Die doelstelling wordt nu op z’n minst een paar jaar naar voren geschoven. Het bedrijf heeft niet meegedeeld of dat gevolgen heeft voor de werkgelegenheid. 

 

De ééntons bestelwagens wordt gebaseerd op de elektrische Londense taxi waarmee LEVC wel veel succes heeft. "Net als de rest van de auto-industrie hebben we te kampen met een aantal enorme uitdagingen, sterkere concurrentie en zich snel ontwikkelende technologie,’’ zegt CEO Chris Gubbey in Automotive News Europe.

 

Veel grote autofabrikanten waaronder Ford en Opel hebben een elektrische bestelwagen op stapel staan terwijl ook de Streetscooter van Deutsche Post een groot succes is. LEVC gaat samen met het Chinese moederbedrijf wel door met de ontwikkeling van elektrische bestelwagens in China omdat de vraag daar op een hoog niveau blijft.

London Taxi zet elektrische bestelwagen op laag pitje - Automobielmanagement.nl

London Taxi zet elektrische bestelwagen op laag pitje

LEVC, de bouwer van de Londense taxi, heeft haar plannen voor een kleine plug-in bestelwagen in de ijskast gezet. Het dochterbedrijf van Geely vreest dat er bij elektrische bestelwagens te veel concurrentie is en dat ook veel markten er niet meer al te goed bij liggen.

London Taxi zet elektrische bestelwagen op laag pitje

LEVC, het vroegere Manganese Bronze, wilde over een jaar of drie rond de 5.000 van die bestelauto’s bouwen in haar fabriek in Coventry waar ook de taxi’s vandaan komen. Die doelstelling wordt nu op z’n minst een paar jaar naar voren geschoven. Het bedrijf heeft niet meegedeeld of dat gevolgen heeft voor de werkgelegenheid. 

 

De ééntons bestelwagens wordt gebaseerd op de elektrische Londense taxi waarmee LEVC wel veel succes heeft. "Net als de rest van de auto-industrie hebben we te kampen met een aantal enorme uitdagingen, sterkere concurrentie en zich snel ontwikkelende technologie,’’ zegt CEO Chris Gubbey in Automotive News Europe.

 

Veel grote autofabrikanten waaronder Ford en Opel hebben een elektrische bestelwagen op stapel staan terwijl ook de Streetscooter van Deutsche Post een groot succes is. LEVC gaat samen met het Chinese moederbedrijf wel door met de ontwikkeling van elektrische bestelwagens in China omdat de vraag daar op een hoog niveau blijft.