Donkervoort nu ook voor niet-autoproducten

Donkervoort Automobielen is voor het eerst in zijn geschiedenis begonnen met het produceren van koolstofvezel onderdelen voor niet-autoproducten.

Deze bedrijfsuitbreiding staat echter naast een nog grotere ontwikkeling. Donkervoort wordt binnen het door de Europese Unie gesponsorde SME2-project namelijk uitgedaagd om – in de komende twee jaar – een massaproductiemethode te ontwikkelen (tegen een concurrerende prijs) voor haar bekroonde en gepatenteerde EX-CORE koolstofvezelmateriaal.

Nederlands kleinste sportautofabrikant ziet deze SME2-uitdaging als een veelbelovende zakelijke kans. In de eerste plaats omdat EX-Core enorm sterke en lichtgewicht koolstofcomponenten creëert, gericht op gewichtsvermindering bij de massaproductie van elektrische auto’s, waarbij batterijen verantwoordelijk zijn voor een aanzienlijke gewichtstoename. Maar afgezien daarvan, als Donkervoort in staat is om de massaproductiemethode voor EX-Core te ontwikkelen, kunnen zich ook kansen voordoen in andere industrieën.

Het project gericht op EX-Core massaproductie komt direct voort uit het winnen – in 2018 – van de Europese innovatievergoeding in high-tech materialen en geavanceerde productietechnologieën. Het gaat hierbij om de volledig in eigen beheer ontwikkelde EX-Core single-shot koolstofvezelproductiemethode, die meerdere lagen koolstofvezel combineert met een speciaal uitgevonden schuimkern.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Donkervoort nu ook voor niet-autoproducten - Automobielmanagement.nl

Donkervoort nu ook voor niet-autoproducten

Donkervoort Automobielen is voor het eerst in zijn geschiedenis begonnen met het produceren van koolstofvezel onderdelen voor niet-autoproducten.

Deze bedrijfsuitbreiding staat echter naast een nog grotere ontwikkeling. Donkervoort wordt binnen het door de Europese Unie gesponsorde SME2-project namelijk uitgedaagd om – in de komende twee jaar – een massaproductiemethode te ontwikkelen (tegen een concurrerende prijs) voor haar bekroonde en gepatenteerde EX-CORE koolstofvezelmateriaal.

Nederlands kleinste sportautofabrikant ziet deze SME2-uitdaging als een veelbelovende zakelijke kans. In de eerste plaats omdat EX-Core enorm sterke en lichtgewicht koolstofcomponenten creëert, gericht op gewichtsvermindering bij de massaproductie van elektrische auto’s, waarbij batterijen verantwoordelijk zijn voor een aanzienlijke gewichtstoename. Maar afgezien daarvan, als Donkervoort in staat is om de massaproductiemethode voor EX-Core te ontwikkelen, kunnen zich ook kansen voordoen in andere industrieën.

Het project gericht op EX-Core massaproductie komt direct voort uit het winnen – in 2018 – van de Europese innovatievergoeding in high-tech materialen en geavanceerde productietechnologieën. Het gaat hierbij om de volledig in eigen beheer ontwikkelde EX-Core single-shot koolstofvezelproductiemethode, die meerdere lagen koolstofvezel combineert met een speciaal uitgevonden schuimkern.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding