De ontwikkelingen op het gebied van telematica gaan razendsnel en zijn zeer divers. Dat maakt het voor elk bedrijf erg ingewikkeld om een strategie te bepalen. Wat gisteren gold, is vandaag misschien alweer achterhaald. Niets doen is echter geen optie want voor je het weet loop je achter de feiten aan en heeft je bedrijf geen toekomst meer. Vandaar het 3e Nationaal Telematicacongres waar je actuele en inspirerende informatie kunt opdoen.

De spits wordt afgebeten door Nico Anten, Executive Chairman van Connekt. Connekt is een internationaal netwerk met meer dan 500 partners over de hele wereld. Zij zijn een onafhankelijk netwerk voor slimme, duurzame en sociale mobiliteit en zijn buitengewoon actief op het gebied van telematica. De schat aan ervaring wat er wel en wat er niet werkt, wordt op het congres gedeeld.

Stijgende schadelast

Autorijden is voor sommige particulieren maar ook bedrijven niet meer te verzekeren en daarmee onbetaalbaar geworden. De sterk stijgende schadelast maakt dat de toch al grote verliezen die door verzekeraars worden geleden op (een deel van) de autoverzekeringen onhoudbaar wordt. Premieverhogingen volstaan soms niet meer. Evert-Jeen van der Meer, Industry Director Aon Risk Solutions, gaat in zijn bijdrage in hoe telematica kan bijdrage aan een oplossing.

Jan Peter Oving, directeur bij de grootste BMW-dealer van Nederland, de Pala Group, zal vertellen welke strategische veranderingen zij hebben doorgevoerd en welke rol telematica daarbij speelt. Zijn relatie met de fabrikant komt aan bod maar ook hoe de multichannel strategie heeft geleid tot een nauwe samenwerking met Amber, die anywhere en any moment aan iedereen een betaalbare elektrische auto wil kunnen aanbieden. Een doelstelling die mede dankzij telematica gerealiseerd moet worden. Steven Nelemans, directeur van Amber zal daar in zijn prestatie dieper op ingaan.

Verder zal uitgebreid de case Hello Fresh worden behandeld waarbij de rol van alle stakeholders worden belicht.

Voor meer informatie en aanmelden klikt u op DEZE link.