Toyota geeft patenten hybride auto’s vrij

Toyota heeft besloten alle patenten die betrekking hebben op haar hybride technologie vrij te geven. Tot 2030 zal Toyota kosteloos licenties verlenen voor bijna 24.000 gepatenteerde technologieën voor motoren, converters en batterijen.

Toyota geeft patenten hybride auto’s vrij

Toyota is met de Prius een pionier geweest bij hybride aandrijvingen en wil die kennis nu graag met anderen delen. ‘’Gezien het grote aantal vragen dat we krijgen over het elektrische systeem voor onze voertuigen van bedrijven die inzien dat het noodzakelijk is hybride en andere elektrische voertuig-technologieën te populariseren, denken we dat nu de tijd is aangebroken voor samenwerking,’’ aldus vice-president Shigeki Terashi.

Toyota is al in de jaren tachtig begonnen met onderzoek en ontwikkeling van hybride aandrijvingen. De meeste verzoeken om informatie en vragen over die technologie komen de laatste tijd uit China dat graag wereldleider op het gebied van elektrisch rijden wil worden.

Omdat de Japanse autofabrikant zich lang op die technologie heeft geconcentreerd, heeft Toyota wel een achterstand opgelopen bij full-elektrische auto’s. Tegelijk concentreert Toyota zich nu sterk op waterstof waar het opnieuw een pioniersrol ziet weggelegd.

Toyota geeft patenten hybride auto’s vrij - Automobielmanagement.nl

Toyota geeft patenten hybride auto’s vrij

Toyota heeft besloten alle patenten die betrekking hebben op haar hybride technologie vrij te geven. Tot 2030 zal Toyota kosteloos licenties verlenen voor bijna 24.000 gepatenteerde technologieën voor motoren, converters en batterijen.

Toyota geeft patenten hybride auto’s vrij

Toyota is met de Prius een pionier geweest bij hybride aandrijvingen en wil die kennis nu graag met anderen delen. ‘’Gezien het grote aantal vragen dat we krijgen over het elektrische systeem voor onze voertuigen van bedrijven die inzien dat het noodzakelijk is hybride en andere elektrische voertuig-technologieën te populariseren, denken we dat nu de tijd is aangebroken voor samenwerking,’’ aldus vice-president Shigeki Terashi.

Toyota is al in de jaren tachtig begonnen met onderzoek en ontwikkeling van hybride aandrijvingen. De meeste verzoeken om informatie en vragen over die technologie komen de laatste tijd uit China dat graag wereldleider op het gebied van elektrisch rijden wil worden.

Omdat de Japanse autofabrikant zich lang op die technologie heeft geconcentreerd, heeft Toyota wel een achterstand opgelopen bij full-elektrische auto’s. Tegelijk concentreert Toyota zich nu sterk op waterstof waar het opnieuw een pioniersrol ziet weggelegd.