Gezichtsherkenning voor chauffeurs Uber

Uber-chauffeurs in Amsterdam moeten binnenkort hun gezicht laten scannen voordat ze kunnen gaan rijden. De app gaat gezichtsherkenning invoeren. Dat moet voorkomen dat mensen frauderen met accounts, dat ze op andermans naam gaan rondrijden. Het systeem, dat Real-Time ID Check heet, bestaat al in andere landen en wordt over een tijdje ook in Europa ingevoerd.

Gezichtsherkenning voor chauffeurs Uber

De gezichtsherkenning moet ‘zo snel mogelijk’ worden ingevoerd, aldus Uber. De ID Check moet wel nog worden aangepast om te voldoen aan de Europese privacyregels.

Uber heeft nieuwe afspraken gemaakt met de gemeente Amsterdam. Die moeten de veiligheid in het verkeer vergroten. Eerder dit jaar besloot Uber al om de minimumleeftijd van chauffeurs te verhogen van 18 naar 21, dat chauffeurs minstens een jaar rijervaring moeten hebben en dat ze een verplichte verkeerstraining moeten volgen.

Rond de jaarwisseling waren er drie dodelijke ongelukken met Uberchauffeurs in Amsterdam en omgeving. Daarbij kwamen vier mensen om het leven en raakte een klein meisje zwaargewond.

Uber kondigde recentelijk ook aan zich aan te sluiten bij de zogeheten Verkeersveiligheidscoalitie. Daarin zitten gemeenten, organisaties, bedrijven en onderzoekers, die samen willen nadenken over manieren om wegen en voertuigen veiliger te maken. Verder belooft Uber om voor eind volgend jaar 750 ‘uitstootvrije’ auto’s rond te hebben rijden. 

Gezichtsherkenning voor chauffeurs Uber - Automobielmanagement.nl

Gezichtsherkenning voor chauffeurs Uber

Uber-chauffeurs in Amsterdam moeten binnenkort hun gezicht laten scannen voordat ze kunnen gaan rijden. De app gaat gezichtsherkenning invoeren. Dat moet voorkomen dat mensen frauderen met accounts, dat ze op andermans naam gaan rondrijden. Het systeem, dat Real-Time ID Check heet, bestaat al in andere landen en wordt over een tijdje ook in Europa ingevoerd.

Gezichtsherkenning voor chauffeurs Uber

De gezichtsherkenning moet ‘zo snel mogelijk’ worden ingevoerd, aldus Uber. De ID Check moet wel nog worden aangepast om te voldoen aan de Europese privacyregels.

Uber heeft nieuwe afspraken gemaakt met de gemeente Amsterdam. Die moeten de veiligheid in het verkeer vergroten. Eerder dit jaar besloot Uber al om de minimumleeftijd van chauffeurs te verhogen van 18 naar 21, dat chauffeurs minstens een jaar rijervaring moeten hebben en dat ze een verplichte verkeerstraining moeten volgen.

Rond de jaarwisseling waren er drie dodelijke ongelukken met Uberchauffeurs in Amsterdam en omgeving. Daarbij kwamen vier mensen om het leven en raakte een klein meisje zwaargewond.

Uber kondigde recentelijk ook aan zich aan te sluiten bij de zogeheten Verkeersveiligheidscoalitie. Daarin zitten gemeenten, organisaties, bedrijven en onderzoekers, die samen willen nadenken over manieren om wegen en voertuigen veiliger te maken. Verder belooft Uber om voor eind volgend jaar 750 ‘uitstootvrije’ auto’s rond te hebben rijden.