VNA wil uitstel hogere bijtelling voor EV

Volgend jaar gaat de bijtelling voor volledig elektrische auto’s van acht naar twaalf procent. De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen VNA dringt erop aan deze verhoging, gezien de coronacrisis, uit te stellen. “Er zijn heel veel elektrische auto’s besteld, maar we vrezen dat een deel volgend jaar pas wordt afgeleverd”, zegt VNA-voorzitter Renate Hemerik tegen BNR.

Volgens haar geeft het verlengen van de acht procent bijtelling naar 2021 een extra impuls aan de economie. “Het lijkt net alsof je dit allemaal doet om de zakelijke automobilist te bevoordelen, maar dat is niet zo. Het is echt een economisch en een milieutechnisch belang dat hier gediend wordt”, zegt Hemerik.

Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders (VER) sluit zich daarbij aan, meldt de website van VNA. ‘’Dit gaat niet over meer of minder stimuleren, maar over een hele sector en een ecosysteem van elektrisch rijden dat je op de been wilt houden. Dat heeft af en toe een zetje en een helpende hand nodig van de overheid”, zegt Van Biezen. Hij vreest dat de zakelijke markt voor elektrische auto’s anders zal instorten volgend jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VNA wil uitstel hogere bijtelling voor EV - Automobielmanagement.nl

VNA wil uitstel hogere bijtelling voor EV

Volgend jaar gaat de bijtelling voor volledig elektrische auto’s van acht naar twaalf procent. De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen VNA dringt erop aan deze verhoging, gezien de coronacrisis, uit te stellen. “Er zijn heel veel elektrische auto’s besteld, maar we vrezen dat een deel volgend jaar pas wordt afgeleverd”, zegt VNA-voorzitter Renate Hemerik tegen BNR.

Volgens haar geeft het verlengen van de acht procent bijtelling naar 2021 een extra impuls aan de economie. “Het lijkt net alsof je dit allemaal doet om de zakelijke automobilist te bevoordelen, maar dat is niet zo. Het is echt een economisch en een milieutechnisch belang dat hier gediend wordt”, zegt Hemerik.

Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders (VER) sluit zich daarbij aan, meldt de website van VNA. ‘’Dit gaat niet over meer of minder stimuleren, maar over een hele sector en een ecosysteem van elektrisch rijden dat je op de been wilt houden. Dat heeft af en toe een zetje en een helpende hand nodig van de overheid”, zegt Van Biezen. Hij vreest dat de zakelijke markt voor elektrische auto’s anders zal instorten volgend jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding