Porsche gaat verder op elektrisch

In 2030 moet minstens 80 procent van de door Porsche geproduceerde auto’s elektrisch zijn. Binnen vier jaar zal ongeveer de helft van alle nieuwe Porsches al een elektrische aandrijflijn hebben. Om dat te bereiken investeert het merk de komende vijf jaar 15 miljard euro in elektromobiliteit investeren.

Dat heeft CEO Oliver Blume laten weten. Ondanks de coronapandemie kon Porsche afgelopen jaar 60 procent meer elektrische modellen verkopen. Dit jaar hoopt Blume ook minstens 30.000 stuks van de elektrische Taycan af te kunnen zetten. Dat zou dan de helft meer zijn dan de rond 20.000 afgelopen jaar verkochte Taycans. Daarnaast werkt Porsche ook aan synthetische brandstof om de legendarische 911 ook bij komende verboden op verbrandingsmotoren een toekomstperspectief te bieden.

Meest succesvol

Porsche was vorig jaar het meest succesvolle merk binnen de Volkswagen Groep. In totaal werden 272.200 Porsche’s verkocht, ruim drie procent minder dan in 2019 terwijl de verkopen van de groep als geheel 15,2 procent lager uitvielen. In december kwam Porsche met 31.200 stuks zelfs bijna 19 procent hoger uit met voor de groep een daling van een procent of drie. In ons land boekte Porsche met 1.832 verkochte auto’s afgelopen jaar een plus van bijna 40 procent terwijl de markt juist met 20 procent daalde.

Lees ook:
Porsche gaat in meer Europese landen online auto’s verkopen
Mark Wegh, Porsche Centrum Gelderland: ‘Ik houd zaken graag simpel’

Porsche gaat verder op elektrisch - Automobielmanagement.nl

Porsche gaat verder op elektrisch

In 2030 moet minstens 80 procent van de door Porsche geproduceerde auto’s elektrisch zijn. Binnen vier jaar zal ongeveer de helft van alle nieuwe Porsches al een elektrische aandrijflijn hebben. Om dat te bereiken investeert het merk de komende vijf jaar 15 miljard euro in elektromobiliteit investeren.

Dat heeft CEO Oliver Blume laten weten. Ondanks de coronapandemie kon Porsche afgelopen jaar 60 procent meer elektrische modellen verkopen. Dit jaar hoopt Blume ook minstens 30.000 stuks van de elektrische Taycan af te kunnen zetten. Dat zou dan de helft meer zijn dan de rond 20.000 afgelopen jaar verkochte Taycans. Daarnaast werkt Porsche ook aan synthetische brandstof om de legendarische 911 ook bij komende verboden op verbrandingsmotoren een toekomstperspectief te bieden.

Meest succesvol

Porsche was vorig jaar het meest succesvolle merk binnen de Volkswagen Groep. In totaal werden 272.200 Porsche’s verkocht, ruim drie procent minder dan in 2019 terwijl de verkopen van de groep als geheel 15,2 procent lager uitvielen. In december kwam Porsche met 31.200 stuks zelfs bijna 19 procent hoger uit met voor de groep een daling van een procent of drie. In ons land boekte Porsche met 1.832 verkochte auto’s afgelopen jaar een plus van bijna 40 procent terwijl de markt juist met 20 procent daalde.

Lees ook:
Porsche gaat in meer Europese landen online auto’s verkopen
Mark Wegh, Porsche Centrum Gelderland: ‘Ik houd zaken graag simpel’