Honda moet mogelijk 1,7 miljoen auto’s terugroepen

Honda staat voor een grote terugroepactie. De autofabrikant moet mogelijk 1,7 miljoen auto’s terugroepen omdat ze plotseling tot stilstand kunnen komen door problemen met het automatische remsysteem (AEB). De Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst NHTSA stelt een officieel onderzoek in nadat er 278 klachten over het probleem waren binnengekomen. In zes gevallen leidde dat tot een botsing met lichte gewonden.

Honda is weliswaar een nichemerk in Europa, maar nog altijd een grote speler op de Amerikaanse automarkt. De Japanse fabrikant behoort tot een reeks merken die AEB standaard hebben gemaakt. De problemen doen zich voor bij CR-V’s uit 2017 tot en met 2019 en Accords van 2018 en 2019. De NHTSA heeft het daarbij over ‘onverhoedse activering van het remsysteem.’

ADAS

Het gewraakte AEB-systeem is inmiddels te vinden in vijf miljoen in de VS rondrijdende Honda’s dus de ‘recall’ zou nog uitgebreid kunnen worden. “ADAS is in elk model enigszins anders gezien de verschillen in de voertuigen en verandert ook met elke nieuwe generatie. Honda zal samenwerken met de NHTSA gedurende het onderzoeksproces en we gaan ook door met ons eigen interne onderzoek van de beschikbare informatie,’’ aldus een woordvoerder van het Japanse autobedrijf.

Lees ook:
Honda blijft ambitieus ondanks lage verkoopcijfers

Honda moet mogelijk 1,7 miljoen auto’s terugroepen - Automobielmanagement.nl

Honda moet mogelijk 1,7 miljoen auto’s terugroepen

Honda staat voor een grote terugroepactie. De autofabrikant moet mogelijk 1,7 miljoen auto’s terugroepen omdat ze plotseling tot stilstand kunnen komen door problemen met het automatische remsysteem (AEB). De Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst NHTSA stelt een officieel onderzoek in nadat er 278 klachten over het probleem waren binnengekomen. In zes gevallen leidde dat tot een botsing met lichte gewonden.

Honda is weliswaar een nichemerk in Europa, maar nog altijd een grote speler op de Amerikaanse automarkt. De Japanse fabrikant behoort tot een reeks merken die AEB standaard hebben gemaakt. De problemen doen zich voor bij CR-V’s uit 2017 tot en met 2019 en Accords van 2018 en 2019. De NHTSA heeft het daarbij over ‘onverhoedse activering van het remsysteem.’

ADAS

Het gewraakte AEB-systeem is inmiddels te vinden in vijf miljoen in de VS rondrijdende Honda’s dus de ‘recall’ zou nog uitgebreid kunnen worden. “ADAS is in elk model enigszins anders gezien de verschillen in de voertuigen en verandert ook met elke nieuwe generatie. Honda zal samenwerken met de NHTSA gedurende het onderzoeksproces en we gaan ook door met ons eigen interne onderzoek van de beschikbare informatie,’’ aldus een woordvoerder van het Japanse autobedrijf.

Lees ook:
Honda blijft ambitieus ondanks lage verkoopcijfers