Het betreft een verkoopconcept dat in eerste instantie in het leven is geroepen om een actieve bijdrage te leveren aan het terugdringen van de incourante voorraad van bedrijven en grossiers op het gebied van automaterialen in Nederland. Op de internet ‘outlet’ Wheelsndeals worden rechtstreeks aan de consument topmerken accessoires voor alle automerken aangeboden tegen spotprijzen, met een sterk wisselend en gevarieerd aanbod, voornamelijk afkomstig uit magazijnopruimingen. Voor alle artikelen geldt dan ook ‘op is op’. Zonder enige vorm van actieve marketing is volgens SPS al in de testfase gebleken dat dit concept uitzonderlijk goed aanslaat in de markt. Uit een onderzoek van Shared Parts Services is gebleken dat de doelgroep voornamelijk bestaat uit jongemannen tussen de 18 en 27 jaar en in het bezit van een eigen auto. Deze doelgroep, ‘Generation T(uning)’ genaamd, woont grotendeels nog thuis, heeft geld te besteden en groeit de laatste tijd aanzienlijk in aantal. Shared Parts Services verwacht met www.wheelsndeals.nl mee te liften op het succes van televisieprogramma’s als ‘Pimp my ride’ van muziekzender MTV en de Nederlandse tegenhanger ‘De grote beurt’. De site zal gericht zijn op diverse specialistische markten, waaronder Auto, Motor, 4WD, Tuning, Sport, Truck en Recreatie. Wheelsndeals is een concept dat bij uitstek geschikt is om zich aan te passen aan de markt. Het idee is onderhevig aan veranderingen in de markt en uiteindelijk zal het doel worden bereikt: geen ‘incourante’ artikelen meer op voorraad.