De dieselmotor is de kern van het plan van Chevrolet om haar verkoopaantallen in Europa te verdrievoudigen. Vorig jaar verkocht men in Europa 190 duizend auto’s terwijl men er meer dan een miljoen bouwt. Sinds GM het merk overnam, zijn de verkopen sterk gestegen maar het ontbreken van de dieselmotor bleek de grote handicap op de Europese markt. De motoren (1.5 en 2.0) zijn ontwikkeld met de Italiaanse dieselspecialist VM (eigendom van DaimlerChrysler) en voldoen aan de Euro4-norm. De suv die volgend jaar op de markt komt, is de eerste auto die de dieselmotor krijgt. GM Daewoo Auto and Technology heeft zijn doelstelling voor Europa opgeschroefd naar vijfhonderdduizend stuks in 2008. In Nederland heeft het marktaandeel van Chevrolet de twee procent gepasseerd, Europees gezien een zeer goed resultaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding