Het bedrijf zegt tevreden te zijn over het resultaat. De Stichting Autovakman, door Van Heck speciaal in het leven geroepen voor de campagne, trekt vanaf nu op met Bovag, RAI Vereniging en Veilig Verkeer Nederland. De samenwerking krijgt concrete vorm zodra de politiek serieus werk gaat maken van een mogelijk ander APK-ritme. Stichting Autovakman startte haar campagne op 6 september. Ze wist in de branche direct de tongen los te maken. De nogal harde toon van de tv-commercial, in combinatie met gefingeerde ‘feiten’ over de gevolgen van een minder frequente APK, viel verkeerd bij Bovag en RAI Vereniging. Nu blijkt dat de campagne ruim een week (op 15 september) na de start is stopgezet. Binnen die korte periode zou namelijk de belangrijkste doelstelling al zijn gehaald. Van Heck wilde zijn boodschap onder de aandacht brengen van het grote publiek en – in het verlengde daarvan – de politiek. Televisie, radio, kranten en vakbladen besteedden ruimschoots aandacht aan het initiatief.