Eerste Ultrac Sessanta voor Superbus van Ockels

Vredestein heeft de eerste Ultrac Sessanta ultra high-performance banden geleverd voor Superbus, het innovatieve project van de TU Delft.

De levering van de eerste twee banden aan de TU Delft markeert de fase van constructie van Superbus die onlangs (4 juli 2007) door de TU is gestart, na de zogenaamde CDR, de Critical Design Review. Daarbij hebben de betrokkenen alle systemen de revue laten passeren om eventuele onvolkomenheden te ontdekken en op te lossen. Superbus ligt op schema om in augustus 2008 tijdens de Olympische Spelen in Beijing de gasten voor speciale gelegenheden te vervoeren van en naar het Heineken Holland Huis. Het Superbus-team van de TU Delft onder leiding van voormalig astronaut Wubbo Ockels, chief vehicle design Antonia Terzi en projectmanager Joris Melkert, nam de eerste twee banden (maat 315/50 ZR22 XL 124W) in ontvangst die door Vredestein exclusief voor Superbus zijn ontwikkeld en geproduceerd. De Ultrac Sessanta ultra high-performance banden zijn in staat het gewicht van Superbus te dragen bij snelheden tot zo’n 250 kilometer per uur. Een lage rolweerstand houdt het energieverbruik zo gering mogelijk. De door Vredestein ontwikkelde Superbus-band is een speciaal ontworpen band die de afmetingen heeft van een vrachtwagenband, maar er uit ziet als een vergrote supersportwagenband. Vredestein voert momenteel een groot aantal tests uit met deze nieuwe band waar naast pure snelheid en belasting ook duurzaamheid en rolweerstand worden gemeten. De maximumsnelheid die tot nu toe is gehaald tijdens de tests is 340 kilometer per uur, meer dan voldoende voor Superbus. Op termijn zullen de Superbus-banden ook op de openbare weg worden getest.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Eerste Ultrac Sessanta voor Superbus van Ockels - Automobielmanagement.nl

Eerste Ultrac Sessanta voor Superbus van Ockels

Vredestein heeft de eerste Ultrac Sessanta ultra high-performance banden geleverd voor Superbus, het innovatieve project van de TU Delft.

De levering van de eerste twee banden aan de TU Delft markeert de fase van constructie van Superbus die onlangs (4 juli 2007) door de TU is gestart, na de zogenaamde CDR, de Critical Design Review. Daarbij hebben de betrokkenen alle systemen de revue laten passeren om eventuele onvolkomenheden te ontdekken en op te lossen. Superbus ligt op schema om in augustus 2008 tijdens de Olympische Spelen in Beijing de gasten voor speciale gelegenheden te vervoeren van en naar het Heineken Holland Huis. Het Superbus-team van de TU Delft onder leiding van voormalig astronaut Wubbo Ockels, chief vehicle design Antonia Terzi en projectmanager Joris Melkert, nam de eerste twee banden (maat 315/50 ZR22 XL 124W) in ontvangst die door Vredestein exclusief voor Superbus zijn ontwikkeld en geproduceerd. De Ultrac Sessanta ultra high-performance banden zijn in staat het gewicht van Superbus te dragen bij snelheden tot zo’n 250 kilometer per uur. Een lage rolweerstand houdt het energieverbruik zo gering mogelijk. De door Vredestein ontwikkelde Superbus-band is een speciaal ontworpen band die de afmetingen heeft van een vrachtwagenband, maar er uit ziet als een vergrote supersportwagenband. Vredestein voert momenteel een groot aantal tests uit met deze nieuwe band waar naast pure snelheid en belasting ook duurzaamheid en rolweerstand worden gemeten. De maximumsnelheid die tot nu toe is gehaald tijdens de tests is 340 kilometer per uur, meer dan voldoende voor Superbus. Op termijn zullen de Superbus-banden ook op de openbare weg worden getest.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding