Doel van deze formule is het wat oudere wagenpark – vanaf een jaar of vier – te behouden voor c.q. terug te krijgen bij de merkorganisatie. In zijn nieuwe rol zal Tjeerdsma over de vloer komen bij de Ford Erkend Dealers en Ford Erkend Reparateurs. Hij gaat ze adviseren over bijvoorbeeld de uitvoering van het concept, zoals bezetting en openingstijden. Ook gaat hij zowel landelijk als met individuele dealers marketingactiviteiten ontwikkelen (denk aan APK-mailings). Een en ander moet onder meer resulteren in stijgende omzet in de onderdelenverkoop. De 44-jarige Tjeerdsma werkte eerder bij oliemaatschappij Elf en trad eind 1997 in dienst bij ADN, waar hij begon als conceptmanager voor de AD Autobedrijven. Later werd hij onder meer perswoordvoerder voor de formule. “Ik ga mijn kennis en ervaring in de after market van het vrije garagebedrijf nu benutten voor het gebonden kanaal. Ford is een leuk merk, vanaf de oude Escorts en de Capri tot aan de Focus. Bovendien spreekt de organisatie me erg aan.” AutoDistribution heeft nog geen opvolger aangesteld voor Tjeerdsma. Tot de tijd dat een permanente vervanging is gevonden, neemt Paul Greijn, Business unit manager Marketing & Sales van ADN, de lopende zaken waar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding