Elk autobedrijf kan met een speciaal ontwikkelde calculatiemodule binnen een handomdraai een online offerte voor een reparatie verkrijgen. Via de calculatiehulp op de site van mijngrossier wordt in realtime een adviesbedrag voor een reparatie gegeven. Na het intoetsen van het kenteken rekent de module aan de hand van onderdelenprijzen, reparatietijden en het opgegeven uurtarief meteen uit wat de kosten zijn. Een klant weet dan waar hij aan toe is. De calculatiehulp onderscheidt zich door het gebruik van ‘realistische’ reparatietijden. Er wordt bijvoorbeeld ook rekening gehouden met oplopende reparatietijden met het toenemen van de leeftijd van een auto. De calculatiemodule berekent vanaf de introductiedatum relatief eenvoudige offertevragen zoals het vervangen van een uitlaat of remblokken. In ‘een later stadium’ zullen aan de koppeling van onderdelen, reparatietijd en uurtarief meerdere variabelen worden toegevoegd, aldus Mijngrossier.nl. Bij het vervangen van een waterpomp zal bijvoorbeeld automatisch een voorstel worden gedaan ook een bepaalde hoeveelheid koelvloeistof te bestellen en de aandrijfriem te vervangen. Hiermee wordt het op termijn ook mogelijk om offertes voor een grote of kleine beurt af te geven. De gebruiker van mijngrossier beslist zelf of de geadviseerde extra onderdelen besteld worden. Als een offerte met de calculatiehulp in mijngrossier is afgerond, kan deze eenvoudig naar de klant ge-e-maild worden. De offerte wordt in het systeem opgeslagen. Daarnaast kunnen de gegevens via een zogenaamd ‘exportfile’ makkelijk naar een boekhoudpakket geëxporteerd worden. Een andere praktische functionaliteit is de integratie met het besteldeel van mijngrossier. Indien de klant akkoord is met de offerte, kunnen via een muisklik de geselecteerde onderdelen naar de bestelmodule van mijngrossier worden overgebracht.