Chinese joint-venture Prins Autogas in de maak

Prins Alternative Fuel Systems zal deze zomer een nieuwe vestiging openen in Guangzhou nabij Hongkong. Het gaat om een bedrijf dat systemen gaat produceren maar ook auto’s gaat ombouwen. Het zal om duizenden eenheden gaan.

Dat meldt business development manager Henri van Tienen van het bedrijf. Het betreft een joint-venture tussen SHV (moederbedrijf van Prins), Prins Alternative Fuel Systems en een zogenoemde ‘local government’ uit Guangzhou. De bedoeling is dat de lokale overheid zijn auto’s gaat leveren voor de ombouw op lpg en aardgas. Prins is erg internationaal georiënteerd en startte eind vorig jaar al de joint-venture Best-Prins in India voor de productie van onderdelen en systemen voor de Aziatische markt en heeft OEM-contracten met Proton in Maleisië (75 duizend systemen die in Nederland worden geproduceerd), met Zamyad (Saipa Group in Iran) en met Honda in Brazilië. "Wij hebben een globale spreiding van onze activiteiten. We zijn daarom redelijk ongevoelig voor de afnemende belangstelling voor de inbouw van lpg-systemen die je nu ziet als gevolg van de gedaalde benzine- en dieselprijzen." Van Tienen zegt momenteel ongeveer veertig procent van de omzet uit cng-systemen (aardgas) te halen en verwacht dat het cng-aandeel verder zal oplopen.
Bij Vialle Alternative Fuel Systems wordt ook in toenemende mate geëxporteerd naar Europa, Azië en Australië maar Vialle is iets voorzichtiger. Directeur Hans Hoeven van het bedrijf constateert dat de markt ‘rustiger wordt’ na de hausse van de afgelopen periode en de markt wat terugloopt. Hij wil daar zijn organisatie tijdig op aanpassen en zal een scenario uitwerken voor de werkgelegenheid van de 140 mensen van Vialle. "Wij vinden het belangrijk snel te reageren en de organisatie tijdig aan te passen. Alle 140 mensen zullen niet kunnen blijven maar meer kan ik daar nu niet over zeggen. Zaak is de kennis in het bedrijf te houden." Anderzijds is Hoeven positief over ‘goede zaken’ die in de pijplijn zouden zitten. Hoeven: "Wij zullen daar binnenkort over kunnen communiceren."

 

   

 

 

 

Chinese joint-venture Prins Autogas in de maak - Automobielmanagement.nl

Chinese joint-venture Prins Autogas in de maak

Prins Alternative Fuel Systems zal deze zomer een nieuwe vestiging openen in Guangzhou nabij Hongkong. Het gaat om een bedrijf dat systemen gaat produceren maar ook auto’s gaat ombouwen. Het zal om duizenden eenheden gaan.

Dat meldt business development manager Henri van Tienen van het bedrijf. Het betreft een joint-venture tussen SHV (moederbedrijf van Prins), Prins Alternative Fuel Systems en een zogenoemde ‘local government’ uit Guangzhou. De bedoeling is dat de lokale overheid zijn auto’s gaat leveren voor de ombouw op lpg en aardgas. Prins is erg internationaal georiënteerd en startte eind vorig jaar al de joint-venture Best-Prins in India voor de productie van onderdelen en systemen voor de Aziatische markt en heeft OEM-contracten met Proton in Maleisië (75 duizend systemen die in Nederland worden geproduceerd), met Zamyad (Saipa Group in Iran) en met Honda in Brazilië. "Wij hebben een globale spreiding van onze activiteiten. We zijn daarom redelijk ongevoelig voor de afnemende belangstelling voor de inbouw van lpg-systemen die je nu ziet als gevolg van de gedaalde benzine- en dieselprijzen." Van Tienen zegt momenteel ongeveer veertig procent van de omzet uit cng-systemen (aardgas) te halen en verwacht dat het cng-aandeel verder zal oplopen.
Bij Vialle Alternative Fuel Systems wordt ook in toenemende mate geëxporteerd naar Europa, Azië en Australië maar Vialle is iets voorzichtiger. Directeur Hans Hoeven van het bedrijf constateert dat de markt ‘rustiger wordt’ na de hausse van de afgelopen periode en de markt wat terugloopt. Hij wil daar zijn organisatie tijdig op aanpassen en zal een scenario uitwerken voor de werkgelegenheid van de 140 mensen van Vialle. "Wij vinden het belangrijk snel te reageren en de organisatie tijdig aan te passen. Alle 140 mensen zullen niet kunnen blijven maar meer kan ik daar nu niet over zeggen. Zaak is de kennis in het bedrijf te houden." Anderzijds is Hoeven positief over ‘goede zaken’ die in de pijplijn zouden zitten. Hoeven: "Wij zullen daar binnenkort over kunnen communiceren."