Voor het autobedrijf kan deze goedkopere versie een hulpmiddel zijn om een occasion te verkopen – en zo de winstgevendheid te verbeteren.

Het autobedrijf betaalt voor de Light 159 euro (exclusief btw), de consument 399 euro inclusief BTW en montage. Modelspecifieke sets van marktleider GoldCruise op een nieuwe auto kosten de consument echter 599 à 699 euro, inclusief inbouw. Dat bedrag is vaak een brug te ver voor de gemiddelde occasionkoper. Om die reden heeft de specialist uit Almere de Light-versie ontwikkeld, die geen geheugenfunctie heeft.

De variant wordt dezer dagen op de markt gebracht, in een brede toepassingsrange. Voor circa 125 automodellen die niet meer nieuw te verkrijgen zijn is een panklare oplossing gebracht. Op de website www.goldcruise.nl is de complete lijst in PDF te bekijken en downloaden. Met het oog op de marktcommunicatie biedt Gold Automotive de occasionverkoper ook een aantal hulpmiddelen voor de showroom.

Meer hierover in de special Occasions in AM4, die vrijdag verschijnt.