Lasaulec schrapt zeventig banen

Technische handelsonderneming Lasaulec schrapt 73 banen, in verband met een strategiewijziging.

Het bedrijf uit Heerenveen was begin dit jaar nog onderdeel van Kroymans Corporation, de sinds kort failliete autotak van Frits Kroymans. Hij verkocht Lasaulec eerder dit jaar aan Citadel Enterprises, Kroymans’ eigen industriële conglomeraat. Vorig jaar besloot Lasaulec de directe toelevering aan de autobranche te staken en het vizier volledig te richten op de Nederlandse maakindustrie.

Lasaulec boekte vorig jaar een omzet van negentig miljoen euro, meldt Het Financieele Dagblad. Voor de medewerkers die moeten vertrekken is in samenwerking met de ondernemingsraad een sociaal plan opgesteld. Lasaulec sluit per september zeventien kleine distributiepunten. In plaats daarvan worden de centra in Heerenveen, Groningen, Emmen, Zwolle, Hengelo, Eindhoven, Dordrecht en Almere uitgebouwd tot megavestigingen. Met allerlei logistieke faciliteiten moeten ze de servicegraad en leverbetrouwbaarheid en -snelheid aan de klanten vergroten. Daarnaast levert de operatie kostenbesparingen en een grotere efficiency op. Over drie jaar moet 35 procent van de Lasaulec-bestellingen online plaatsvinden.

Lasaulec schrapt zeventig banen - Automobielmanagement.nl

Lasaulec schrapt zeventig banen

Technische handelsonderneming Lasaulec schrapt 73 banen, in verband met een strategiewijziging.

Het bedrijf uit Heerenveen was begin dit jaar nog onderdeel van Kroymans Corporation, de sinds kort failliete autotak van Frits Kroymans. Hij verkocht Lasaulec eerder dit jaar aan Citadel Enterprises, Kroymans’ eigen industriële conglomeraat. Vorig jaar besloot Lasaulec de directe toelevering aan de autobranche te staken en het vizier volledig te richten op de Nederlandse maakindustrie.

Lasaulec boekte vorig jaar een omzet van negentig miljoen euro, meldt Het Financieele Dagblad. Voor de medewerkers die moeten vertrekken is in samenwerking met de ondernemingsraad een sociaal plan opgesteld. Lasaulec sluit per september zeventien kleine distributiepunten. In plaats daarvan worden de centra in Heerenveen, Groningen, Emmen, Zwolle, Hengelo, Eindhoven, Dordrecht en Almere uitgebouwd tot megavestigingen. Met allerlei logistieke faciliteiten moeten ze de servicegraad en leverbetrouwbaarheid en -snelheid aan de klanten vergroten. Daarnaast levert de operatie kostenbesparingen en een grotere efficiency op. Over drie jaar moet 35 procent van de Lasaulec-bestellingen online plaatsvinden.