Op de vorige beurs stonden 4.471 exposanten, verdeeld over 305 duizend vierkante meter vloeroppervlak. Dat was toen een record. In totaal trok ’s werelds grootste vakbeurs voor de internationale automotive business meer dan 161 duizend bezoekers, van wie ongeveer de helft van buiten Duitsland. Aan exposantenzijde was tachtig procent van niet-Duitse origine.

Nieuw op het immense beursterrein is dit keer de hal 11. In die nieuwe ruimte worden voor het eerst de segmenten autolak en carrosserieherstel onder één dak ondergebracht. Gepland staat verder de deelname van ‘West Coast Customs’ (autotuning, bekend van MTV, met onder andereb Arnold Schwarzenegger en Paris Hilton als klant). Tijdens live workshops neemt de specialist auto’s onder handen. Nieuw is ook de oproep van de organisatie aan werknemers van Duitse garagebedrijven en vakhandel om het slotweekeinde de beurs te bezoeken in speciale voertuigen. Er zijn zes klassen: ‘Voor 1945′, ‘Klassiekers tot 1979′, ‘Youngtimers tot 1989′ en moderne auto’s met specialiteiten op het gebied van ‘Prestaties’, ‘Verschijning’ en ‘Info/Multimedia’.