Het bevat een mix van artikelen over de GroupAuto-organisatie, haar garageformule CarXpert en haar concept voor technische ondersteuning – DiagnoseXpert. Ook leveranciers van GroupAuto komen erin aan bod.

Het magazine verschijnt in een oplage van achttienduizend exemplaren. Behalve naar het universele autobedrijf gaat het ook naar vestigingen van merkdealers, schadeherstellers en naar relaties buiten de autobranche. De verspreiding gebeurt binnen het postcodegebied van de betreffende GroupAuto-grossier, waarvan er in Nederland momenteel 33 zijn. Op de cover staat het logo van de grossier, op pagina 2 is ruimte voor nadere informatie over deze GroupAuto-vestiging. Die mogelijkheid om het magazine een persoonlijk karakter te geven maakt het binnen de Nederlandse autobranche "uniek", aldus GroupAuto-directeur Freek Blekxtoon.

DiagnoseXpert Impuls vervangt de vroegere actiekrant van GroupAuto, die volgens Blekxtoon onvoldoende ruimte bood voor artikelen die relevant zijn voor het autobedrijf. "Op ons congres van vorig najaar hadden we veel succes met het magazine dat we toen uitgaven. Dan is het logisch dat je op die weg verdergaat."