Hella ziet omzet in fiscaal jaar 2009/2010 weer stijgen

Na een terugval in het fiscaal jaar 2008/2009 ziet Hella de omzet weer stijgen. De Hella Groep schrijft zwarte cijfers, net als Hella BV.

Het fiscaal jaar 2009/10 eindigt eind mei, maar Dr. Markus Richter, hoofd van de afdeling Corporate Strategy, onthulde tijdens een internationale bijeenkomst voor de gespecialiseerde media dat de omzet "met meer dan tien procent is gestegen. En de EBIT is verdubbeld."

Het resultaat vormt een contrast met het fiscale jaar 2008/2009, toen Hella een omzet realiseerde van 3,3 miljard euro, wat zeshonderd miljoen euro minder was (vijftien procent) dan een jaar eerder. Ondanks deze fors stap terug boekte Hella destijds toch nog winst. Dat was onder meer een gevolg van maatregelen die de firma in de periode 2004 – 2005 nam, als reactie op een crisis in het bedrijf.

Volgens Franz-Werner Drees, Executive Vice President Aftermarket & Special OE, is bij Hella de aftermarket goed voor 28 procent van de groepsomzet. "Dat is meer dan gemiddeld", vergeleek hij de situatie van Hella met min of meer vergelijkbare spelers.

Voor wat betreft de aftermarket verwacht Drees dat de omzet in het fiscale jaar 2009/10 gelijk is aan het jaar daarvoor (890 miljoen euro). Dat is aanzienlijk minder dan in de jaren 2007/08 (1.055 miljoen) en 2006/07 (1.023 miljoen).

Meer hierover in AM8, die komende vrijdag verschijnt.

Hella ziet omzet in fiscaal jaar 2009/2010 weer stijgen - Automobielmanagement.nl

Hella ziet omzet in fiscaal jaar 2009/2010 weer stijgen

Na een terugval in het fiscaal jaar 2008/2009 ziet Hella de omzet weer stijgen. De Hella Groep schrijft zwarte cijfers, net als Hella BV.

Het fiscaal jaar 2009/10 eindigt eind mei, maar Dr. Markus Richter, hoofd van de afdeling Corporate Strategy, onthulde tijdens een internationale bijeenkomst voor de gespecialiseerde media dat de omzet "met meer dan tien procent is gestegen. En de EBIT is verdubbeld."

Het resultaat vormt een contrast met het fiscale jaar 2008/2009, toen Hella een omzet realiseerde van 3,3 miljard euro, wat zeshonderd miljoen euro minder was (vijftien procent) dan een jaar eerder. Ondanks deze fors stap terug boekte Hella destijds toch nog winst. Dat was onder meer een gevolg van maatregelen die de firma in de periode 2004 – 2005 nam, als reactie op een crisis in het bedrijf.

Volgens Franz-Werner Drees, Executive Vice President Aftermarket & Special OE, is bij Hella de aftermarket goed voor 28 procent van de groepsomzet. "Dat is meer dan gemiddeld", vergeleek hij de situatie van Hella met min of meer vergelijkbare spelers.

Voor wat betreft de aftermarket verwacht Drees dat de omzet in het fiscale jaar 2009/10 gelijk is aan het jaar daarvoor (890 miljoen euro). Dat is aanzienlijk minder dan in de jaren 2007/08 (1.055 miljoen) en 2006/07 (1.023 miljoen).

Meer hierover in AM8, die komende vrijdag verschijnt.