Met een presentatie aan de media gaf initiatiefnemer Siem Klapwijk vanmiddag het officiële startsein voor de website. Ondernemers, garagebedrijven en bandenspecialisten vormen de doelgroep. Ze kunnen volgens de directeur/aandeelhouder online zaken doen in "de grootste webshop van Nederland op het gebied van autobanden." Tyres in Stock opereert sinds oktober 2010 op de Nederlandse markt en is onderdeel van S&H Tyres uit Hendrik-Ido-Ambacht. Hiermee zegt Tyres in Stock naast een groot aanbod aan autobanden ook veel expertise in huis te hebben. De nieuwkomer richt zich in eerste instantie op de zakelijke markt van personenwagens en bedrijfswagens.

Bestellen kan pas nadat via de aanmeldpagina op de site een persoonlijke inlogcode is verkregen. Invoeren van de gebruikersnaam en het wachtwoord is nodig om de webshop te kunnen betreden. In het zoekscherm zijn de specificaties in te vullen van de gezochte autoband (zoals toepassing, maat, merk en/of profiel). Aan de hand van de zoekcriteria verschijnt vervolgens een lijst met autobanden, inclusief voorraadindicatie en prijzen. Bestellen gebeurt door te klikken op het gewenste artikel. Als de order compleet is, kan hij worden verstuurd. Klanten ontvangen per e-mail een bevestiging. Betalen gebeurt door middel van een factuur die na aflevering van de autobanden wordt gestuurd naar het factuuradres. De levertijd zal maximaal drie dagen zijn.

Om het concept te promoten in de branche, gaat Tyres in Stock de komende tijd het land door met “twaalf enthousiaste meiden en opvallende auto’s.” Er zullen circa duizend garagebedrijven en bandenspeciaalzaken worden bezocht. Klanten maken kans op het winnen van een Formule 1 reis naar Silverstone. Niet geheel toevallig, want Tyres in Stock profileert zich als ‘de Formule 1 onder de autobanden’.