Met de module kan de garagist op zijn eigen website, in zijn eigen huisstijl, klanten vooraf prijstransparantie op maat bieden inzake onderhoud en reparatie.Van Heck wijst op de snel groeiende groep consumenten die op internet zoekt naar duidelijkheid voordat de auto naar de garage gaat. Via de button Kost Dat? – te plaatsen op de homepage van deelnemende garagebedrijven – kan de consument aangeven wat er aan de auto moet gebeuren en zijn kenteken ingeven. Dan volgt automatisch per e-mail een prijsopgave, inclusief de te gebruiken onderdeelmerken. Het autobedrijf bepaalt zelf zijn uur- of APK tarief. Beschikbaar is ook een Kost Dat? Werkplaatsreceptie om afspraken in te plannen.

Van Heck’s businesspartners zijn vanochtend geïnformeerd over het initiatief.  De introductie richting autobedrijf vindt volgende week plaats op de AutoVakRAI. Met een stand in de vorm van een bioscoop – ‘Cinema Mijngrossier.nl’ – lanceert mijngrossier.nl de online offertemodule. Bezoekers krijgen een korte, op de New Kids geïnspireerde film te zien, met aansluitend een experience in het donker door de diverse bioscoopzalen. Die moet symbool staan voor de manier waarop volgens Van Heck de consument momenteel bij het autobedrijf in het duister tast rondom prijzen voor onderhoud en reparatie.

Johan van der Hoeven, directeur Van Heck Automaterialen: “Nieuwe mobiele en online communicatietechnieken zorgen dat de consument op elk moment van de dag transparante prijsinformatie verwacht. Om daarmee te kunnen bepalen of hij of zij wel of niet zaken gaat doen met dat bedrijf. Met ‘Kost Dat?’ kan het autobedrijf de consument 24/7 de juiste prijsinformatie geven voor onderhoud en reparatie, en daarmee dus ook veel nieuwe consumenten voor zich winnen in de werkplaats.”

Voorwaarde voor deelname is dat autobedrijven hun onderdelen betrekken via mijngrossier.nl, een concept uit de koker van Van Heck Automaterialen. Aanmelden kan via www.mijngrossier.nl/kostdat. In navolging van het DreamTeam dat destijds mijngrossier.nl bij autobedrijven introduceerde, bezoekt de komende maanden een vierkoppig DreamTeam ‘2.0’ autobedrijven om de offertemodule te tonen.