Met de module kan de garagist op zijn eigen website, in zijn eigen huisstijl, klanten vooraf prijstransparantie op maat bieden inzake onderhoud en reparatie. Van Heck zegt met Kost Dat? in te spelen op de snel groeiende groep consumenten die op internet zoekt naar duidelijkheid voordat de auto naar de garage gaat.

De module werd geïntroduceerd op de AutovakRAI, de uitrol begon in mei jl. Sinds die tijd hebben zich 770 garages aangemeld, waarvan 446 zijn aangesloten. "In de loop van december denken we dan ook de vijfhonderdste te realiseren", aldus Van Heck-directeur Johan van der Hoeven. In het afgelopen half jaar zijn via Kost Dat? 32.181 offertes voor reparatie en onderhoud opgevraagd. Vertaald naar concrete werkplaatsomzet gaat het om iets meer dan zeven miljoen euro.

Gezien de progressie komt ook de consumentencampagne in zicht voor Kost Dat? Bij de aftrap van de module gaf Van Heck destijds aan ook het grote publiek te willen benaderen, zodra zich duizend vrije garages hadden ingeschreven. Mocht de aanmelding vanuit het universele kanaal dus in hetzelfde tempo doorzetten, dan zou zo’n consumentencampagne ergens in 2012 van start kunnen gaan.