Social media en 3D in auto bij Mercedes

Communicatie via sociale media als Facebook en Twitter in de auto zal al snel de gewoonste zaak van de wereld zijn. Autofabrikanten zijn druk bezig geavanceerde verbindingssystemen te ontwikkelen en 3D instrumentenpanelen.

Mercedes-Benz bood als eerste in 1992 met Comand een volledig geïntegreed telematicasysteem aan in de S-klasse. Sinds begin dit jaar is verbinding met het internet en applications mogelijk met Comand Online. Stephan Wolfsried, Daimler’s vice-president electrics & electronics: "De standaards voor smartphones en tablet computers zijn compleet anders dan die voor auto’s. Ontwikkelingen in de consumentenelectronica gaan veel sneller. Het duurt ongeveer zeven jaar voordat een automodel wordt vervangen, maar een smartphone is na een jaar al oud nieuws." Met Comand Online is Mercedes volgens hem om de goede weg. Belangrijk daarbij is dat het gebruik van een Mercedes app of surfen op het internet zo snel gaat als de gebruikte smartphone dat mogelijk maakt.

Local Search en ‘Weatherr’ zijn vanaf maart beschikbaar en Facebook was al beschikbaar. Google Street View en Panoramio-by-Google volgen binnenkort. Mercedes demonstreerde onlangs in de nieuwe B-klasse hoe je op Facebook ziet in welk restaurant je vrienden zijn. Na een druk op de knop dirigeert het navigatiesysteem je naar het  betreffende adres.

In de F 125 ontwikkelingsauto demonstreerde Mercedes dat het inspreken van berichten binnenkort eveneens tot de mogelijkheden zal behoren. En er wordt geëxperimenteerd met gesture control,  ofwel bediening met  handbewegingen zoals bij een iPhone of iPad.

Al dit jaar kan de iPhone naadloos worden geïntegreerd dankzij iPhone Interface Plus. Deze nieuwe infotainmentoptie gebruikt de rekenkracht van de iPhone en het grote display van de auto voor een grafische gebruikersinterface. Hoewel de plug & play-bediening gemakkelijk is, ziullen er wel restricties zijn voor het gebruik tijdens het rijden.

In de ontwikkelingsauto is het traditionele instrumentenpaneel vervangen door een 3D display. Dat is autostereoscopic waardoor er geen speciale bril nodig is. Links en rechts aan de onderkant van het scherm zitten camera’s die de hoofdbeweging van de bestuurder registeren en het driedimensionale beeld in het scherm laten meebewegen. Ook hiervoor geldt dat het systeem nog niet klaar is. (HHem)

Reacties

Maar waag het niet om niet hands free te bellen, €220.- boete.

Geplaatst door: Evert op

Lijkt me letterlijk van levensbelang dat dergelijke systemen volgens EU normen voor verkeer en veiligheid worden goedgekeurd voordat ze mogen worden aangebracht (tijdens productie of na verkoop).

Geplaatst door: Monique Bakx op

ontwikkelingen zijn niet tegen te houden. de gebr. Das hebben al beschreven dat het mogelijk moet zijn a.h.w. in te loggen op de verkeerstromen je eindbestemming te geven en de auto wordt ingevoerd, met minimale vertragingen kom je op je eindbestemming aan. BMW heeft al internettoepassingen in de auto. alleen nog niet in Ned. beschikbaar. NB: verkeersveligheid moet voorop staan. eenheid in protocollen is ook van belang.

Geplaatst door: H. Warmenhoven op
Social media en 3D in auto bij Mercedes - Automobielmanagement.nl

Social media en 3D in auto bij Mercedes

Communicatie via sociale media als Facebook en Twitter in de auto zal al snel de gewoonste zaak van de wereld zijn. Autofabrikanten zijn druk bezig geavanceerde verbindingssystemen te ontwikkelen en 3D instrumentenpanelen.

Mercedes-Benz bood als eerste in 1992 met Comand een volledig geïntegreed telematicasysteem aan in de S-klasse. Sinds begin dit jaar is verbinding met het internet en applications mogelijk met Comand Online. Stephan Wolfsried, Daimler’s vice-president electrics & electronics: "De standaards voor smartphones en tablet computers zijn compleet anders dan die voor auto’s. Ontwikkelingen in de consumentenelectronica gaan veel sneller. Het duurt ongeveer zeven jaar voordat een automodel wordt vervangen, maar een smartphone is na een jaar al oud nieuws." Met Comand Online is Mercedes volgens hem om de goede weg. Belangrijk daarbij is dat het gebruik van een Mercedes app of surfen op het internet zo snel gaat als de gebruikte smartphone dat mogelijk maakt.

Local Search en ‘Weatherr’ zijn vanaf maart beschikbaar en Facebook was al beschikbaar. Google Street View en Panoramio-by-Google volgen binnenkort. Mercedes demonstreerde onlangs in de nieuwe B-klasse hoe je op Facebook ziet in welk restaurant je vrienden zijn. Na een druk op de knop dirigeert het navigatiesysteem je naar het  betreffende adres.

In de F 125 ontwikkelingsauto demonstreerde Mercedes dat het inspreken van berichten binnenkort eveneens tot de mogelijkheden zal behoren. En er wordt geëxperimenteerd met gesture control,  ofwel bediening met  handbewegingen zoals bij een iPhone of iPad.

Al dit jaar kan de iPhone naadloos worden geïntegreerd dankzij iPhone Interface Plus. Deze nieuwe infotainmentoptie gebruikt de rekenkracht van de iPhone en het grote display van de auto voor een grafische gebruikersinterface. Hoewel de plug & play-bediening gemakkelijk is, ziullen er wel restricties zijn voor het gebruik tijdens het rijden.

In de ontwikkelingsauto is het traditionele instrumentenpaneel vervangen door een 3D display. Dat is autostereoscopic waardoor er geen speciale bril nodig is. Links en rechts aan de onderkant van het scherm zitten camera’s die de hoofdbeweging van de bestuurder registeren en het driedimensionale beeld in het scherm laten meebewegen. Ook hiervoor geldt dat het systeem nog niet klaar is. (HHem)

Reacties

Maar waag het niet om niet hands free te bellen, €220.- boete.

Geplaatst door: Evert op

Lijkt me letterlijk van levensbelang dat dergelijke systemen volgens EU normen voor verkeer en veiligheid worden goedgekeurd voordat ze mogen worden aangebracht (tijdens productie of na verkoop).

Geplaatst door: Monique Bakx op

ontwikkelingen zijn niet tegen te houden. de gebr. Das hebben al beschreven dat het mogelijk moet zijn a.h.w. in te loggen op de verkeerstromen je eindbestemming te geven en de auto wordt ingevoerd, met minimale vertragingen kom je op je eindbestemming aan. BMW heeft al internettoepassingen in de auto. alleen nog niet in Ned. beschikbaar. NB: verkeersveligheid moet voorop staan. eenheid in protocollen is ook van belang.

Geplaatst door: H. Warmenhoven op