Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar

Het tv-programma Radar besteedt vanavond aandacht aan problemen met de Turbo High Pressure (THP)-motor in modellen van Citroën, Peugeot en Mini (Cooper S).

Blijkens de Testpanel-enquête van Radar heeft een derde van de Peugeot-rijders problemen met de aandrijving, vaak binnen twintigduizend kilometer. De wagen kan plotseling vermogen verliezen, met volgens Radar alle risico’s van dien. Ook zou uit de enquête blijken dat bezitters van een THP-motor meerdere keren naar de dealer terug moeten, wil het probleem erkend worden.

De THP-motor, een kleine benzinemotor ontwikkeld door BMW en PSA, heeft een hoog vermogen met een relatief laag brandstofverbruik. De motor is vanaf 2007 op de markt. Reparaties vallen binnen de garantieperiode van twee jaar. In de uitzending vraagt Radar de importeurs vanavond met welke oplossing ze gaan komen. In ieder geval komt Peugeot NL om commentaar te geven.

Reacties

Misschien kunnen ze de 1.4tsi motoren van VAG ook eens bekijken, wordt ook een leuk item

Geplaatst door: Rick op

Eindelijk weer eens aandacht voor een probleem waar de consument machteloos staat. Ik ben zelf ook het slachtoffer (berijder van een Peugeot 308CC) Maar mijn auto heeft dit probleem al vanaf dat hij 4 maanden oud was. De auto wordt iederekeer “gerepareerd” en dan kan je weer 3 maanden vooruit. Het is een drama. Laten we hpoen dat er iets goeds uit komt.
alvast bedankt.

Geplaatst door: Paul op

men heeft het over diverse modellen …. waarom wordt niet meteen gezegd in welke modellen zodat de eigenaren alvast weten dat ze zeer waarschijnlijk een slechte motor in de auto hebben

Geplaatst door: ron margarita op

hoe kom je erachter wat voor soort motor je auto heeft …. een leek koopt een auto op basis van starten en wegrijden, de kleur, casco-model
en niet 3-4-6-of 8 cilinder aantal kleppen of dergelijk
meestal is het gewoon de auto doet het niet, wil je ernaar kijken en dan krijg je later de rekening waar je ook niet wijzer van word

Geplaatst door: ron margarita op

Ik heb een C4 Picasso met THP motor nieuw gekocht en binnen 6000 km al emissie storing,ratelend geluid,inhouden en extreem olie verbruik.
Sindsdien heeft de auto al een keer of 6 bij de garage gestaan voor nieuwe bougies,pingelsensor,brandstof opvoerpomp,hogedrukpomp,motorspoelen 2 maalen als laatste 3 maanden terug een nieuwe gemodificeerde kop plus weer een censor sindsdien draait hij goed.Maar of het zo blijft?????
Alles tot op heden garantie en na contact met citroen 1jaar langer garantie

Geplaatst door: A van doorn op

@ron margarita. lees eens goed de tekst. radar besteedt aandacht aan de THP motor. als je wilt zien welke motor jij hebt moet je de achterklep openmaken.

Geplaatst door: bert op

Ik heb een MINI Cooper-S cabrio uit 06-2009. Hoe weet ik zeker dat hier ook een THP motor inzit.
Ik heb hetzelfde ‘ratel en olie’ probleem en de wagen staat er nu voor bij de dealer.

Geplaatst door: Rob op

Hallo, Ik heb ook een PSA motor in Mijn Volvo V50 zitten 2007
Deze heeft afgelopen vrijdag de geest gegeven. Hij heeft de zelf de problemen als die op de TV Tros Radar is besproken. De kosten worden beraamd op 3000 Euro of een andere motor 5000 Euro.
Kunnen we daar ook wat aandoen het is een normaal probleem bij dit type Motor volgens het erkend garagebedrijf. ????

Jan Bouma

Geplaatst door: Jbouma op

Ja, zou geen gek idee zijn om ook VW eens aan te pakken met de TSI en de DSG bakken,ook een hele hoop ellende en een importeur die je afscheept.

Geplaatst door: J.W op

Ik heb een peugeot 207 CC sport 16THP5, 4 jaar jong. In januari 2012 kreeg ik een melding over een emisiestoring. De auto werd gerepareerd € 442.75 na de uitzending heb ik gebeld over deze rekening. De mededeling was dat het een vervuilde moter was (km. stand 15455) en er was geen restitutie. Moet ik hier genoegen mee nemen?

Geplaatst door: Elly op

als radar hier ook meeleest, de 1,4 tsi motoren bij VAG zijn echt een ramp, binnen 15.000 bougie’s kapot en een defecte distributie aandrijving, schijnt “normaal” te zijn zegt de dealer…

Geplaatst door: jan van putten op

ik ben sinds twee maanden in het bezit van een minicooper,s uit 2007 met 64000 op de teller met het zelfde ratelende probleem houd ook in bij rijden.heb nog garantie maar die vergoeden niks omdat het een productie fout is heb met van ekris veenendaal gebeld die willen wel de onderdelen vergoeden maar niet het uurloon. ik heb al gehoord dat de reparatie kan oplopen tussen de 8 en 10 uur dus dan betaal je nog alles. weten jullie al iets meer
vrg liesbeth

Geplaatst door: liesbeth op

Heb een 207cc met zelfde probleem, auto heeft 1 beurt gemist, stond toen bij de garage ivm verkoop, en mag de kosten nu gewoon zelf betalen. Je zou van een auto van 4 jaar met 30.000km toch mogen verwachten dat er niet zulke problemen zijn? En waarom is er geen terugroep aktie, ze doen wel een modificatie op de motor?

Geplaatst door: A. van der Houwen op
Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar - Automobielmanagement.nl

Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar

Het tv-programma Radar besteedt vanavond aandacht aan problemen met de Turbo High Pressure (THP)-motor in modellen van Citroën, Peugeot en Mini (Cooper S).

Blijkens de Testpanel-enquête van Radar heeft een derde van de Peugeot-rijders problemen met de aandrijving, vaak binnen twintigduizend kilometer. De wagen kan plotseling vermogen verliezen, met volgens Radar alle risico’s van dien. Ook zou uit de enquête blijken dat bezitters van een THP-motor meerdere keren naar de dealer terug moeten, wil het probleem erkend worden.

De THP-motor, een kleine benzinemotor ontwikkeld door BMW en PSA, heeft een hoog vermogen met een relatief laag brandstofverbruik. De motor is vanaf 2007 op de markt. Reparaties vallen binnen de garantieperiode van twee jaar. In de uitzending vraagt Radar de importeurs vanavond met welke oplossing ze gaan komen. In ieder geval komt Peugeot NL om commentaar te geven.

Reacties

Misschien kunnen ze de 1.4tsi motoren van VAG ook eens bekijken, wordt ook een leuk item

Geplaatst door: Rick op

Eindelijk weer eens aandacht voor een probleem waar de consument machteloos staat. Ik ben zelf ook het slachtoffer (berijder van een Peugeot 308CC) Maar mijn auto heeft dit probleem al vanaf dat hij 4 maanden oud was. De auto wordt iederekeer “gerepareerd” en dan kan je weer 3 maanden vooruit. Het is een drama. Laten we hpoen dat er iets goeds uit komt.
alvast bedankt.

Geplaatst door: Paul op

men heeft het over diverse modellen …. waarom wordt niet meteen gezegd in welke modellen zodat de eigenaren alvast weten dat ze zeer waarschijnlijk een slechte motor in de auto hebben

Geplaatst door: ron margarita op

hoe kom je erachter wat voor soort motor je auto heeft …. een leek koopt een auto op basis van starten en wegrijden, de kleur, casco-model
en niet 3-4-6-of 8 cilinder aantal kleppen of dergelijk
meestal is het gewoon de auto doet het niet, wil je ernaar kijken en dan krijg je later de rekening waar je ook niet wijzer van word

Geplaatst door: ron margarita op

Ik heb een C4 Picasso met THP motor nieuw gekocht en binnen 6000 km al emissie storing,ratelend geluid,inhouden en extreem olie verbruik.
Sindsdien heeft de auto al een keer of 6 bij de garage gestaan voor nieuwe bougies,pingelsensor,brandstof opvoerpomp,hogedrukpomp,motorspoelen 2 maalen als laatste 3 maanden terug een nieuwe gemodificeerde kop plus weer een censor sindsdien draait hij goed.Maar of het zo blijft?????
Alles tot op heden garantie en na contact met citroen 1jaar langer garantie

Geplaatst door: A van doorn op

@ron margarita. lees eens goed de tekst. radar besteedt aandacht aan de THP motor. als je wilt zien welke motor jij hebt moet je de achterklep openmaken.

Geplaatst door: bert op

Ik heb een MINI Cooper-S cabrio uit 06-2009. Hoe weet ik zeker dat hier ook een THP motor inzit.
Ik heb hetzelfde ‘ratel en olie’ probleem en de wagen staat er nu voor bij de dealer.

Geplaatst door: Rob op

Hallo, Ik heb ook een PSA motor in Mijn Volvo V50 zitten 2007
Deze heeft afgelopen vrijdag de geest gegeven. Hij heeft de zelf de problemen als die op de TV Tros Radar is besproken. De kosten worden beraamd op 3000 Euro of een andere motor 5000 Euro.
Kunnen we daar ook wat aandoen het is een normaal probleem bij dit type Motor volgens het erkend garagebedrijf. ????

Jan Bouma

Geplaatst door: Jbouma op

Ja, zou geen gek idee zijn om ook VW eens aan te pakken met de TSI en de DSG bakken,ook een hele hoop ellende en een importeur die je afscheept.

Geplaatst door: J.W op

Ik heb een peugeot 207 CC sport 16THP5, 4 jaar jong. In januari 2012 kreeg ik een melding over een emisiestoring. De auto werd gerepareerd € 442.75 na de uitzending heb ik gebeld over deze rekening. De mededeling was dat het een vervuilde moter was (km. stand 15455) en er was geen restitutie. Moet ik hier genoegen mee nemen?

Geplaatst door: Elly op

als radar hier ook meeleest, de 1,4 tsi motoren bij VAG zijn echt een ramp, binnen 15.000 bougie’s kapot en een defecte distributie aandrijving, schijnt “normaal” te zijn zegt de dealer…

Geplaatst door: jan van putten op

ik ben sinds twee maanden in het bezit van een minicooper,s uit 2007 met 64000 op de teller met het zelfde ratelende probleem houd ook in bij rijden.heb nog garantie maar die vergoeden niks omdat het een productie fout is heb met van ekris veenendaal gebeld die willen wel de onderdelen vergoeden maar niet het uurloon. ik heb al gehoord dat de reparatie kan oplopen tussen de 8 en 10 uur dus dan betaal je nog alles. weten jullie al iets meer
vrg liesbeth

Geplaatst door: liesbeth op

Heb een 207cc met zelfde probleem, auto heeft 1 beurt gemist, stond toen bij de garage ivm verkoop, en mag de kosten nu gewoon zelf betalen. Je zou van een auto van 4 jaar met 30.000km toch mogen verwachten dat er niet zulke problemen zijn? En waarom is er geen terugroep aktie, ze doen wel een modificatie op de motor?

Geplaatst door: A. van der Houwen op