Impuls voor Bosch Injection Systems

Bosch geeft zijn werkplaatsconcept Injection Systems een impuls, bedoeld om nieuwe leden aan te trekken. Ook moet het vernieuwde concept meer ondersteuning geven aan de grossiers.

De impuls betreft: een aangepast opleidingsprogramma, met de mogelijkheid tot online inschrijving via extranet; de creatie van een Bosch Injection Sytems-community en de uitwisseling van meer technische informatie.

In 2006 introduceerde Bosch zijn trainingsprogramma rond benzine- en dieselinjectiesystemen voor vrije garages. Injection Systems bedient bedrijven die wel in opleiding en diagnose willen investeren, maar minder behoefte hebben aan sales- of marketingondersteuning van Bosch. Gerwin Vegter, Marketing Director Networks France and Benelux: "In Nederland tellen we ondertussen 230 leden. Maar we merkten dat het programma tegen een aantal beperkingen aanliep en de organisatie van het concept niet langer voldeed aan de vraag."

In Bosch Injection Systems 2.0 begint iedere cursist met een basistraject dat effectief gebruik van gereedschappen benadrukt. Werken met een KTS-diagnosetoestel, het gebruik van ESI[Tronic] en sensoren en actuatoren komen uitvoerig aan bod. Pas na het volgen van een starttraject kan worden ingetekend op een vervolgtraject benzine of diesel. Geïnteresseerde garagebedrijven kunnen online via extranet het programma consulteren en inschrijven op de datum die hen het beste uitkomt. Betaling gebeurt direct bij inschrijving, middels een online betalingsmodule.

Vegter zegt dat Bosch Injection Systems meer een community moet worden. "Daarom hebben we ook een speciale eNews in Bosch Injection Systems-stijl en Bosch Injection Systems-nieuwsbrieven ontwikkeld. Bosch Injection Systems-leden krijgen – mits betaling – ook toegang tot onze technische hotline."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Impuls voor Bosch Injection Systems - Automobielmanagement.nl

Impuls voor Bosch Injection Systems

Bosch geeft zijn werkplaatsconcept Injection Systems een impuls, bedoeld om nieuwe leden aan te trekken. Ook moet het vernieuwde concept meer ondersteuning geven aan de grossiers.

De impuls betreft: een aangepast opleidingsprogramma, met de mogelijkheid tot online inschrijving via extranet; de creatie van een Bosch Injection Sytems-community en de uitwisseling van meer technische informatie.

In 2006 introduceerde Bosch zijn trainingsprogramma rond benzine- en dieselinjectiesystemen voor vrije garages. Injection Systems bedient bedrijven die wel in opleiding en diagnose willen investeren, maar minder behoefte hebben aan sales- of marketingondersteuning van Bosch. Gerwin Vegter, Marketing Director Networks France and Benelux: "In Nederland tellen we ondertussen 230 leden. Maar we merkten dat het programma tegen een aantal beperkingen aanliep en de organisatie van het concept niet langer voldeed aan de vraag."

In Bosch Injection Systems 2.0 begint iedere cursist met een basistraject dat effectief gebruik van gereedschappen benadrukt. Werken met een KTS-diagnosetoestel, het gebruik van ESI[Tronic] en sensoren en actuatoren komen uitvoerig aan bod. Pas na het volgen van een starttraject kan worden ingetekend op een vervolgtraject benzine of diesel. Geïnteresseerde garagebedrijven kunnen online via extranet het programma consulteren en inschrijven op de datum die hen het beste uitkomt. Betaling gebeurt direct bij inschrijving, middels een online betalingsmodule.

Vegter zegt dat Bosch Injection Systems meer een community moet worden. "Daarom hebben we ook een speciale eNews in Bosch Injection Systems-stijl en Bosch Injection Systems-nieuwsbrieven ontwikkeld. Bosch Injection Systems-leden krijgen – mits betaling – ook toegang tot onze technische hotline."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding