Vivid Automotive wordt HaynesPro

Vivid Automotive Data & Media verandert zijn naam in HaynesPro, zo heeft de van oorsprong Nederlandse onderneming bekend gemaakt op de Automechanika Frankfurt.

De leverancier van technische data voor personenwagens, bedrijfswagens en trucks werd in 1995 opgericht en maakt sinds 2008 deel uit van Haynes Publishing Group. Met de nu gekozen toevoeging ‘Pro’ zegt het bedrijf zich beter te kunnen profileren als apart onderdeel van de boek- en andere activiteiten van het moederbedrijf.

Bij HaynesPro werken momenteel tachtig mensen en men verwacht binnen enkele jaren door de ‘honderdgrens’ te gaan. In Europa zijn er meer dan veertigduizend gebruikers van de op OE-gegevens gebaseerde data aangaande  onderhoud, reparatie, motormanagement en diagnose. Voor de klanten – zowel technici als leveranciers/producten van onderdelen – verandert er in de nieuwe constellatie niks, zegt Peter van der Galiën, Sales & Marketing Director.  "We blijven doen wat we deden. Het beste bewijs daarvoor zijn de nieuwe producten die we op de beurs introduceren onder de naam HaynesPro."

Het gaat onder meer om de SmartCASE, waarmee monteurs in een oogopslag, op de website van de grote Europese onderdelenleveranciers voor de aftermarket, kunnen zien of en waar oplossingen te vinden te zijn voor complexe technische problemen. Met de eveneens nieuwe dienst ProFIT kunnen producten van auto-onderdelen online montage-instructies verstrekken (in 23 talen) over de montage van bijvoorbeeld riemen, koppelingen, filters en accu’s. De gegevens zijn op diverse manieren te raadplegen, inclusief de iPAd, iPhone en Android-smartphones. Een beetje tegen de digitale tijdgeest in komt HaynesPro met papieren Wall Charts, op te hangen in de werkplaats voor een snel te raadplegen gids met veelvoorkomende referenties. "Een handige hulp voor de technicus en een mooie marketingtool voor de onderdelenleverancier", aldus Van der Galiën.

Vivid Automotive wordt HaynesPro - Automobielmanagement.nl

Vivid Automotive wordt HaynesPro

Vivid Automotive Data & Media verandert zijn naam in HaynesPro, zo heeft de van oorsprong Nederlandse onderneming bekend gemaakt op de Automechanika Frankfurt.

De leverancier van technische data voor personenwagens, bedrijfswagens en trucks werd in 1995 opgericht en maakt sinds 2008 deel uit van Haynes Publishing Group. Met de nu gekozen toevoeging ‘Pro’ zegt het bedrijf zich beter te kunnen profileren als apart onderdeel van de boek- en andere activiteiten van het moederbedrijf.

Bij HaynesPro werken momenteel tachtig mensen en men verwacht binnen enkele jaren door de ‘honderdgrens’ te gaan. In Europa zijn er meer dan veertigduizend gebruikers van de op OE-gegevens gebaseerde data aangaande  onderhoud, reparatie, motormanagement en diagnose. Voor de klanten – zowel technici als leveranciers/producten van onderdelen – verandert er in de nieuwe constellatie niks, zegt Peter van der Galiën, Sales & Marketing Director.  "We blijven doen wat we deden. Het beste bewijs daarvoor zijn de nieuwe producten die we op de beurs introduceren onder de naam HaynesPro."

Het gaat onder meer om de SmartCASE, waarmee monteurs in een oogopslag, op de website van de grote Europese onderdelenleveranciers voor de aftermarket, kunnen zien of en waar oplossingen te vinden te zijn voor complexe technische problemen. Met de eveneens nieuwe dienst ProFIT kunnen producten van auto-onderdelen online montage-instructies verstrekken (in 23 talen) over de montage van bijvoorbeeld riemen, koppelingen, filters en accu’s. De gegevens zijn op diverse manieren te raadplegen, inclusief de iPAd, iPhone en Android-smartphones. Een beetje tegen de digitale tijdgeest in komt HaynesPro met papieren Wall Charts, op te hangen in de werkplaats voor een snel te raadplegen gids met veelvoorkomende referenties. "Een handige hulp voor de technicus en een mooie marketingtool voor de onderdelenleverancier", aldus Van der Galiën.