Doel is om vanaf 1 januari 2013 de bandenmarkt in het Verenigd Koninkrijk te veroveren. In november wordt de oprichting in stemming gebracht bij de franchisenemers van Tyrenet UK ltd.  

Doel van Profile Tyrecenter UK is onder meer om het huidige marktaandeel van Kwik-Fit op de Engelse lease- en huurmarkt "te halveren". Dat kan volgens de initiatiefnemers bijvoorbeeld door een betere kwaliteit te bieden van de dienstverlening in de werkplaats en klantenservicecentrum én met IT-dienstverlening (Apps, ook voor het plannen van afspraken; het zien en controleren van facturen).

De Britse leasemarkt omvat 1.24 miljoen voertuigen, met een jaarlijkse vervangingsmarkt van 1.7 miljoen banden. De huurvloot is 200 duizend auto’s groot. Profile Tyrecenter UK gaat zich echter ook nadrukkelijk richten op de Britse consumentenmarkt via Ecommerce en het lanceren van webshops in het Verenigd Koninkrijk. Voor de Belgische en Nederlandse klanten van Profile Tyrecenter mogen die gemeengoed zijn, Britse klanten zijn er totaal mee onbekend. Profile Tyrecenter UK  zal ook een retailstrategie ontvouwen waarbij het doel is het dealernetwerk fors uit te breiden.

Tyrenet UK heeft momenteel een netwerk van zeshonderd bandenservicebedrijven in het Verenigd Koninkrijk. Profile Tyrecenter zegt, met 228 vestigingen eind dit jaar in Nederland en België, marktleider te zijn in beide landen op de zakelijke markt voor auto’s, vrachtauto’s en bussen. Profile Tyrecenter BV en Tyrenet UK ltd kennen elkaar goed door hun samenwerking in de ‘TEN Group’ , het Europese samenwerkingsverband van onafhankelijke bandenservicebedrijven.