De doelgroep bestaat uit particulieren die een Bosch-accu kopen, of dat nu in een garage is of rechtstreeks in een shop. Wie zich na aanschaf online registreert bij Bosch, kan rekenen op vijf extra diensten, gericht op de auto-accu. Het pakket omvat hulp bij niet starten, een jaar extra productgarantie, een gratis accutest, advies over het recyclen van accu’s en vier keer per jaar aanbiedingen van andere Bosch automotive producten (zoals wisserbladen).

Doel van Easy Way is het non-interestproduct ‘accu’ een meerwaarde te geven en de deelnemende garages een middel om aan lokale klantenbinding te doen. Om te beginnen zijn dat Bosch Car Service en AutoCrew, later ook conceptloze onafhankelijke autobedrijven.

Tijdens de presentatie van Easy Way benadrukte Thierry Leblanc (Directeur Regional Aftermarket France-Benelux) vanmorgen het belang van de naam Bosch. "In de auto-industrie zijn wij een van de weinige toeleveranciers van wie de merknaam ook consumenten wat zegt. Mensen kennen ons van talloze huishoudelijke producten en elektrische gereedschappen. Die bekendheid willen we verzilveren op de automotive vervangingsmarkt."

De marketing en communicatie met de doelgroep verloopt grotendeels via het web en via sociale media. De site www.bosch-easyway.nl is actief vanaf april. Een app voor de smartphone volgt in een later stadium. Voor het autobedrijf is er instore pos-materiaal dat inhaakt op de nieuwe accuservicedienst. Leblanc: "We weten dat er garages zijn die geen Bosch Car Service willen of kunnen worden maar toch graag meeliften met het Bosch-merk. Zij kunnen businesspartner worden van Easy Way."