Premio is een van oorsprong Duitse franchiseketen en in eigen land de belangrijkste marktspeler, met driehonderd verkooppunten. Het concept richt zich op zelfstandige ondernemers die de dienstverlening naar hun klanten willen professionaliseren en de eigen werkprocessen optimaliseren. Hans Van Ommen, eigenaar van Bossche Banden Service, gaat als eerste in Nederland van start met de Premio-formule. De afgelopen weken werd de zaak volledig gerestyled volgens het Premio-retailconcept en het vijfkoppige team opgeleid.

 GDRP Benelux wil dit jaar 5 vestigingen openen. Tot 2016 zou Premio moeten uitgroeien tot een netwerk van honderd vestigingen in Nederland en België. Volgens Griet Destadsbader, Marketing Manager Benelux voor GDRP, beantwoordt het Premio-netwerk aan een actieve vraag in de markt. "Zeker in uitdagende tijden zijn ondernemers op zoek naar een sterke organisatie die hen kan ondersteunen met de verdere uitbreiding van hun activiteiten en diensten om zich te onderscheiden als een kwalitatieve marktspeler. We plannen dus geen nieuwe verkooppunten te bouwen."