Volgens Johan van der Hoeven, directeur van Van Heck, hechten in de huidige lastige economische situatie steeds minder mensen waarde aan A-merken. Ook als het om de aanschaf van motorolie gaat, wordt er steeds kritischer naar de prijs gekeken.  Om in te spelen op die verandering heeft Sator, het moederbedrijf van Van Heck, vandaag het merk Triple QX op de Nederlandse markt gelanceerd. Dit wordt qua prijsstelling onder Valvoline gepositioneerd, dat al enkele jaren door Sator wordt verkocht. "Autorijders kijken steeds meer naar de prijs-kwaliteitverhouding en zoeken naar goedkopere alternatieven voor de premiummerken", weet Van der Hoeven. De verkoop van Triple QX is een eerste wapenfeit van de recente overname van Sator door de Amerikaanse LKQ Corporation: het Britse zusterbedrijf Euro Car Parts verkoopt het merk al een aantal jaren in Groot-Brittannië. "Daar wordt jaarlijks zo’n negen miljoen liter van deze motorolie verkocht", aldus Van der Hoeven. "In Nederland denken we ongeveer de helft van ons Valvoline-volume te kunnen verkopen. De Triple QX-motorolie is geschikt voor 94 procent van het Nederlandse wagenpark, de marktintroductie zal in september gaan plaatsvinden. In de weken daarna start ook de verkoop van rem- en transmissievloeistoffen en onderhoudsproducten."