Faurecia gaat acht fabrieken sluiten

Faurecia, de Franse onderdelentoeleverancier van PSA Peugeot Citroen, zal acht fabrieken voor autostoelen sluiten in de komenden vier jaar.

Dat meldt persbureau Reuters op basis van bronnen binnen het bedrijf. De meeste fabrieken van Faurecia zijn in Europa gelegen waar de slechte verkoopresultaten gevolgen hebben voor de productie. Het aantal fabrieken voor stoelframes van Faurecia zal dalen van 22 naar 14, volgens de plannen van divisiedirecteur Patrick Koller. Europese toeleveranciers kijken opnieuw naar hun activiteiten in markten die sneller groeien nu de buisiness thuis al vijf jaar in mineur is. Faurecia is voor 57 procent eigendom van het kwakkelende PSA Peugeot Citroën. De toeleverancier schrapte vorig jaar al zeventienhonderd banen en zei toen tegen investeerders dat men in 2013 nog een keer zo’n aantal ontslagen verwacht. Er zouden geen Franse banen gevaar lopen, aldus een bron in Automotive News Europe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Faurecia gaat acht fabrieken sluiten - Automobielmanagement.nl

Faurecia gaat acht fabrieken sluiten

Faurecia, de Franse onderdelentoeleverancier van PSA Peugeot Citroen, zal acht fabrieken voor autostoelen sluiten in de komenden vier jaar.

Dat meldt persbureau Reuters op basis van bronnen binnen het bedrijf. De meeste fabrieken van Faurecia zijn in Europa gelegen waar de slechte verkoopresultaten gevolgen hebben voor de productie. Het aantal fabrieken voor stoelframes van Faurecia zal dalen van 22 naar 14, volgens de plannen van divisiedirecteur Patrick Koller. Europese toeleveranciers kijken opnieuw naar hun activiteiten in markten die sneller groeien nu de buisiness thuis al vijf jaar in mineur is. Faurecia is voor 57 procent eigendom van het kwakkelende PSA Peugeot Citroën. De toeleverancier schrapte vorig jaar al zeventienhonderd banen en zei toen tegen investeerders dat men in 2013 nog een keer zo’n aantal ontslagen verwacht. Er zouden geen Franse banen gevaar lopen, aldus een bron in Automotive News Europe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding